ششم شهریور ماه روز تجلی وحدت مسئولان کشور بود

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:رییس جمهور ششم شهریورماه در جایگاه پاسخگویی به نمایندگان مجلس قرار گرفت و تلاش کرد علی‌رغم ادعای تحریک‌کنندگان و بدخواهان ملت به دور از جنجال به سوالات پاسخ دهد و نمایندگان مجلس آن را تکمیل کردند، بدون‌شک این روز را می‌توان روز تجلی وحدت مسئولان کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: رییس جمهور ششم شهریورماه در جایگاه پاسخگویی به نمایندگان مجلس قرار گرفت و تلاش کرد علی‌رغم ادعای تحریک‌کنندگان و بدخواهان ملت، با آرامشی مناسب و به دور از جنجال و هجمه به سؤال‌کنندگان تنها به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز تلاش کردند تا کمک‌کار رییس‌جمهور باشند و در حفظ آرامش مجلس به وی کمک کنند  بدون‌شک روز ششم شهریور ماه ۱۳۹۷ را می‌توان روز مهم تجلی وحدت مسئولان کشور دانست.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مجلس و رییس‌جمهور آنچنان رفتار قانونی و در چارچوب اخلاق و در کمال حفظ آرامش از خود نشان دادند که همه ضدانقلاب و بدخواهان را عصبانی کردند و بلافاصله هجمه همه‌جانبه رسانه‌ای دشمنان آغاز شد.

وی ادامه داد: عدم قانع شدن مجلس در ذیل چهار سؤال مطروحه حکایت از آن دارد که اقدامات دولت در عرصه‌های مورد سؤال، برای اکثریت نمایندگان و به تبع آن اکثریت مردم قانع‌کننده نبوده و دولت باید تلاش کند تا با تغییر رویّه در رفع مشکلات کشور موفق و مؤثر باشد و بتواند با کنترل شرایط، اعتماد عمومی را مجددا باز گرداند.

سرافراز اضافه کرد: جلسه سؤال از رییس جمهور پیام‌ها و دستاوردهایی چون تجلی مردم‌سالاری دینی، قرار گرفتن مجلس در راس امور، نظام اسلامی، نظام پاسخگویی، تجلی وحدت مسئولان کشور و ضرورت تغییرات اساسی در دولت و تلاش بیشتر در رفع مشکلات کشور را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته نظام سلطه از روش‌های مختلف با جنگ ترکیبی درصدد بوده که نظام اسلامی را با چالش‌های گوناکون مواجهه کند، عنوان کرد: دشمن با این توطئه در تلاش است تا از ظرفیت پیش برندگی و انقلابی خود عقب بماند، اما نگاهی به دستاوردهای نظام اسلامی نشان می‌دهد که علیرغم فشارها و تهدیدات و تحریم‌های برون مرزی و داخلی، نظام اسلامی توانسته‌ پیروزمندانه از گردنه‌های سخت و دشوار تهدیدات عبور کرده و آن‌ها را به فرصتی برای ارتقاء توانمندی و کارآمدی نظام تبدیل کند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ۴۰ سال آمریکا را از ایران و امروز از منطقه راهبردی غرب آسیا بیرون کرده و در تمام این سال ها آمریکا در پاسخ به این دو ضربه در حال پدافند است و تمام اقدامات او جنبه تدافعی دارد.

وی متذکر شد: در تمام این سال ها فشارهای بیرونی به انسجام و وحدت داخلی برای بیگانه ستیزی منجر شده که رمز پیروزی بوده و این پیروزی تکرار خواهد شد.

سرافراز گفت:  آمریکا باخروج از برجام نشان داد قابل اعتماد برای مذاکره نیست.

وی تاکید کرد: به برجام آمریکایی و چه اروپایی نباید دل بست و مقدورات کشور را معطل آن کرد باید مسیر اداره کشور از غیر برجام در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه فولادشهر افزود: تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی برای آحاد مردم جامعه در فرصت‌سازی تهدیدات نقش مؤثری در عبور از شرایط پیش رو و گردنه‌های به ظاهر سخت ایفا می‌کند و باید توجه داشت اساس کار دشمن شبه آفرینی است و اساس کار ما باید بصیرت‌افزایی باشد.

وی با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در سواحل سوریه گفت: بی تردید این بار نیز مانند ماجرایی که آمریکا برای «حمله شیمیایی سوریه به خان شیخون» به‌وجود آورده بود، مسئله مربوط به سوریه و «حمله شیمیایی» ادعایی نیست، بلکه مسئله را باید در جای دیگری جستجو کرد.

سرافراز تصریح کرد: دولت سوریه چند سال اخیر تمام سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان ملل امحا کرد و بارها چندین صفحه سند در خصوص در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی توسط معارضان را به سازمان ملل داده است.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسایلی که می‌توان در خصوص سیاست‌های آمریکا در دو سال اخیر به آن اشاره کرد، عدم درک واقعیت‌های منطقه است و تحلیل بین‌المللی این موضوع مربوط به شرایط و موازنه قدرت بین‌المللی است که به ضرر آمریکا و متحدانش و به نفع ایران و متحدانش رقم خورده  و آمریکایی‌ها شدیدا به‌دنبال از بین بردن این توازن هستند.

وی عنوان کرد: آن‌ها معتقدند با تحت فشار قرار دادن سوریه و ایران می‌توانند مانع از رشد نفوذ ایران در منطقه شوند.

سرافراز خاطرنشان کرد: ترامپ اکنون در تلاش برای رساندن آمریکا به جایگاه رهبری بین‌المللی است، ترامپ به‌دنبال رهایی از فشارهای داخلی بر وی و کابینه خود نیز هست.

وی افزود: با طرح مسایلی ازجمله رسوایی‌های جنسی او که اخیرا و در اتفاقی نادر توسط یک زن فاسد نیز مطرح شد و ماجرای اسنادی که از وی و پرداختی‌هایی که به او به‌عنوان حق السکوت در یک فقره ۳۰ هزار دلار مطرح شده بود، سبب شد تا ترامپ در شدیدترین فشار ممکن قرار گیرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: استعفاهای غیرمنتظره از کابینه و... سبب شد تا او به‌دنبال برون رفت از شرایط باشد، اما در روزهای اخیر ماجرای گسیل نیروها را صرفا می توان با ابعاد بین‌المللی آن ارزیابی کرد چراکه ترامپ شدیدا تحت فشار است و بعید نیست با حملات محدود به سوریه، افکار عمومی بین‌المللی را متوجه جایی دیگر کند.

کد خبر 352133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.