اصفهان میزبان مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور

مسئول برگزاری نخستین مرحله مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور گفت: اصفهان میزبان مرحله نخست این مسابقات است که پیش‌بینی می‌کنیم تیم آکروژیم کمتر از ۱۶ سال اصفهان بر سکوی قهرمانی بایستد.

جواد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین مرحله مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: این مسابقات در سه رده سنی ۱۶- ۱۱، ۱۸- ۱۲ و بزرگسالان (بالای ۱۵ سال) در بخش پسران در قالب تیم‌های دو و چهار نفره از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شیراز، سمنان، یزد، قزوین، البرز، اصفهان و ... از فردا پنجشنبه - ۸ شهریورماه - به مدت دو روز در خانه ژیمیناستیک اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از استان اصفهان دو تیمِ دو نفره و دو تیم چهار نفره در رده‌های سنی ۱۶- ۱۱ سال و بزرگسالان در این رقابت‌ها حضور دارند، ادامه داد: مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور به صورت سالانه برگزار می‌شود که استان اصفهان همیشه بر روی سکو بوده است. رشته آکروژیم از سال ۸۵ به طور رسمی در ایران و اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد که البته قبل از آن هم قهرمانان آکروبات ایرانی از جمله فضل‌الله میناییان که اصالتاً اصفهانی است به اجرای حرکات نمایشی در سیرک کشورهای مختلف می‌پرداخت.

مسئول کمیته آکروژیم هیئت ژیمناستیک استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تیم یکپارچه‌ چهار نفره آکروژیم رده سنی کمتر از ۱۶ سال اصفهان که همه افراد آن به عضویت تیم ملی درآمده‌اند بتوانند قهرمان دوره رفت لیگ باشگاه‌های کشور شوند. این تیم که دو سال است در انتظار اعزام به تورنمنت بین‌المللی ازبکستان است خود را آماده حضور در این تورنمتت می‌کند و امیدواریم با شرایط اقتصادی کنونی بتوانیم این تیم را به ازبکستان اعزام کنیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها، گفت: مراسم افتتاحیه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه هشتم شهریورماه با حضور محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک، علی نکویی، رییس شاخه آکروژیم فدراسیون، مسئولان ورزش استان و پیشکسوتان ژیمناستیک اصفهان در خانه ژیمناستیک برگزار می‌شود. همچنین تیم‌های حاضر در این مسابقات در آیین افتتاحیه مسابقات رژه می‌روند و در نهایت نیز از پیشکسوتان ژیمناستیک اصفهان تجلیل به عمل می‌آید.

مسئول کمیته مسابقات آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه علاقه‌مندان به رشته آکروژیم می‌توانند از سن هشت سالگی وارد این شاخه شوند، اظهار کرد: آکروژیم در واقع همان ژیمناستیک هنری است که به جای استفاده از اسباب و لوازم ژیمناستیک از جمله دارحلقه، بارفیکس و پارالل، برای اجرا از نفرات و اشخاص استفاده می‌شود که در عین حال باید حرکات با همان زیبایی اجرا شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شاخه آکروژیم از امسال در بخش بانوان، افزود: اصفهان یکی از قویترین پایه‌های آکروژیم بانوان در کشور است، در این شاخه ورزشکارانی در قالب تیم فعالیت دارند و دختران کمتر از رده سنی ۹ سال آکروژیم اصفهان در مراسم افتتاحیه مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور حرکاتی را اجرا می‌کنند.

کد خبر 352019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.