راه‌اندازی واحد بازآفرینی شهری در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری یک واحد جدید در منطقه سه راه‌اندازی شد که به مسائل بافت فرسوده و تاریخی می‌پردازد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: منطقه سه شهرداری اصفهان در هسته مرکزی شهر تاریخی قرار دارد که این محدوده، مرکز سه دوره حکومت دیلیمان، سلجوقیان و صفویان بوده است، از این رو این منطقه را مظهر و هویت تاریخی شهر اصفهان می‌دانند.

وی با بیان اینکه ۲۶۳ هکتار از محدوده منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: حدود ۱۱.۵ درصد بافت فرسوده شهر اصفهان در این منطقه قرار دارد که با توجه به اهمیت بافت های فرسوده و احیاء بناهای تاریخی، اقدامات ویژه‌ای جهت بازآفرینی شهری در منطقه سه شهرداری اصفهان انجام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از راه‌اندازی واحد بازآفرینی شهری، جهت پیگیری امور مربوط به بافت‌های فرسوده و تاریخی خبر داد و گفت: شناسایی خانه های تاریخی با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی و پیگیری جهت احیاء بناهای آن با تعامل مالکان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه انجام شده است.

وی از شناسایی گلوگاه ها در بافت فرسوده و تاریخی و برنامه ریزی برای آزادسازی آنها خبر داد و افزود: احیاء محورهای تاریخی از جمله بازارچه دردشت، بازارچه حسن آباد و... همچنین زیباسازی دیوارهای بافت‌های قدیمی محلات از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه سه شهرداری است.

کد خبر 351986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.