پنج رویداد فرهنگی در گذر فرهنگی باغ غدیر

گذر فرهنگی باغ غدیر که به مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تبدیل شده است، این روزها شاهد پنج رخداد فرهنگی شاد و متفاوت خانوادگی و هنری است.

مدیر شهرداری منطقه چهار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برگزاری پنج رخداد فرهنگی شاد و متفاوت خانوادگی و هنری در گذر فرهنگی باغ غدیر، به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندانی تدارک دیده شده که باغ غدیر را برای حضور چند ساعته خود و دوری از شلوغی و خستگی شهری انتخاب‌ کرده‌اند.

رضا اخوان با اشاره به برگزاری «نمایشگاه و کارگاه همت و کارآفرینی» افزود: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولیدات خانگی صنایع دستی که بیشتر تولیدکنندگان آنان بانوان هستند از ۳۰ مرداد آغاز و تا ۱۶ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر غرفه در نمایشگاه و کارگاه همت و کارآفرینی باعث ایجاد کار و اشتغال حداقل ۱۰ نفر دیگر شده است و در واقع ۴۰۰ نفر در این نمایشگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم شرکت دارند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه با ۴۰ غرفه به سرپرستی یک زوج هنردوست به منظور ارایه هنرهای دستی اصفهان به مرحله اجرا رسیده است، ادامه داد: غرفه آشنایی با صنایع دستی اصفهان شامل مینا و سفال‌گری مخصوص کودکان نیز در این نمایشگاه گنجانده شده است.

‌مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان برگزاری جنگ کودکانه را از دیگر برنامه‌های گذر فرهنگی باغ غدیر عنوان کرد و گفت: این جنگ یک برنامه شاد و موزیکال کودکانه است و خانواده‌ها می‌توانند از این برنامه نیز در خلال بازدید از نمایشگاه استفاده کنند.

اخوان با اشاره به ویژه برنامه «فرشته‌ها کتاب می‌خوانند» اظهارکرد: این برنامه با هدف تشویق کودکان به مطالعه، ترویج کتابخوانی با روش‌هایی خلاق توسط مربیان کودک، پرورش تفکر فلسفی و انتقادی کودکان، تکمیل دایره لغات کودکان، پرورش روحیه کتابخوانی در کودکان و مدیریت استفاده از فضای مجازی در گذر فرهنگی از ۳۱ مرداد تا ۱۶ شهریور در سه روز پایانی هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در گذر فرهنگی باغ غدیر، حضور ابربازی‌های چوبی است، خاطرنشان کرد: این ابربازی‌ها شامل بازی‌های هیجانی با چوب در ابعاد بزرگ برای سنین مختلف کودکان بوده که با مشارکت خانه خلاقیت و به منظور به کارگیری حس‌های مختلف کودکان از هفتم تا دهم شهریور از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در گذر فرهنگی باغ غدیر در حال اجرا است.

وی یادآور شد: گذر فرهنگی باغ غدیر در ضلع شرقی مجموعه فرهنگی، رفاهی باغ غدیر واقع شده است و پس از این نیز در روزهای چهارشنبه تا جمعه شاهد برنامه‌های فرهنگی هنری در آن خواهیم بود.

کد خبر 351958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.