سباستین فتل فاتح مسابقه بلژیک

مسابقات فرمول یک پس از تعطیلات تابستانی دوباره آغاز شد و سباستین فتل راننده آلمانی تیم فراری توانست قهرمان مسابقه بلژیک شود تا فاصله خود با لوییز همیلتون را در جدول امتیازات کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت های فرمول یک پس از انجام ۱۲ مرحله از ۲۱ مرحله خود وارد تعطیلات تابستانی شد و عصر روز گذشته پس از حدود یک ماه وقفه این مسابقات از سر گرفته شد. این فصل از رقابت ها در ششم فروردین ماه در استرالیا آغاز شد و با رقابت تنگاتنگ دو رقیب سنتی یعنی سباستین فتل در تیم فراری و لوییز همیلتون در تیم مرسدس ادامه پیدا کرد که این آغاز نوید یک فصل جذاب را برای هواداران فرمول یک داد.

در شروع رقابت ها امسال سباستین فتل پرقدرت آغاز کرد و در دو مسابقه اول این راننده توانست بالاتر ازرقیب اصلی خود یعنی لوییز همیلتون جایگاه نخست را به دست آورد. اما هرچه مسابقات به مراحل بعدی رسید شرایط بهتری برای همیلتون رقم خورد و وی توانست در مرحله چهارم به صدر جدول برسد. در ادامه مسابقات و در جایزه بزرگ اتریش وقتی که لوییز همیلتون به دلیل مشکل فنی نتواست مسابقه را تمام کند، فتل با فرصت طلبی صدر جدول امتیازات را پس گرفت.

 اما این پایان ماجرا نبود و در مرحله یازدهم مسابقات که در آلمان برگزار می شد، سباستین فتل در حالی که در رده اول مسابقه را دنبال می کرد، به دیواره پیست برخورد کرد و از جریان رقابت کنار رفت، تا هموطنانش پیروزی همیلتون بریتانیایی را در خاک آلمان ببینند.

پس از گذشت ۱۲ مسابقه، همیلتون با ۲۱۹ امتیاز و با فاصله ۲۴ امتیازی از نزدیک ترین رقیب خود یعنی فتل در صدر جدول امتیازات قهرمانی سال قرار داشت و در جایگاه سوم نیز دیگر راننده فراری یعنی کیمی رایکونن با ۱۴۶ امتیاز ایستاده بود. در این ۱۲ مرحله همیلتون توانست پنج و فتل  چهار پیروزی کسب کنند، و همچنین ریکیاردو ۲ پیروزی و مکس ورشتپن نیز یک پیروزی را برای تیم ردبول رقم زدند؛ تا مرسدس، فراری و ردبول به ترتیب در جدول برترین سازنده ها قرار بگیرند.

پس از وقفه ای یک ماهه بالاخره  مرحله سیزدهم مسابقات در بلژیک آغاز شد. بلژیک با پیست اسپا جذابیت های زیادی را برای راننده ها و هواداران دارد، پیستی که پیچ معروف اوروژ در آن قرار دارد. این پیست ۲۰ پیچ دارد و طول آن هفت کیلومتر است، که در روز مسابقه راننده ها باید ۴۴دور، دور این پیست بزنند.

راننده ها پس از پشت سر گذاشتن سه تمرین، برای تعیین خط  در روز شنبه - ۳ شهریورماه -  آماده شدند. در زمان گیری، همیلتون (مرسدس) توانست بهترین زمان را ثبت و روز مسابقه از جایگاه اول استارت بزند. پست سر او به ترتیب فتل (فراری)،اوکان (فورس ایندیا)، پرز(فورس ایندیا)، گروژان (هاس)، رایکونن (فراری)، ورشتاپن (ردبول)، ریکیاردو (ردبول)، مگنوسن (هاس) و بوتاس (مرسدس) به ترتیب از جایگاه دوم تا دهم قرار گرفتند.

عصر یکشنبه - ۴ شهریورماه -  در حضور بیش از ۲۰۰هزار نفر تماشاگر و حدود ۵۵ میلیون بیننده تلویزیونی در ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران استارت مسابقه بلژیک زده شد و در همان پیچ اول چند خودرو با هم برخورد کردند. در اولین برخورد هالکنبرگ از تیم رنو به ماشین مکلارن آلونسو زد و باعث شد این دو راننده به همراه لکرک از ساوبر نتوانند مسابقه را ادامه دهند. در برخورد دوم ماشین ریکیاردو از پشت به ماشین رایکونن برخورد کرد و باعث شد بال جلو ریکیاردو شکسته و تایر عقب رایکونن پنچر شود.

در همان ابتدای کار، فتل که استارت بهتری نسبت به همیلتون داشت توانست از او سبقت بگیرد و به جایگاه نخست برسد، در ادامه این دور ماشین ایمنی به زمین آمد، تا سه ماشینی که در اول مسابقه برخورد داشتند از پیست خارج شوند. پس از چهار دور ماشین ایمنی از پیست خارج و مسابقه از سر گرفته شد.

در ادامه مسابقه کیمی رایکونن به دلیل مشکل ترمز و دنی ریکیاردو به دلیل مشکل فنی مجبور به کناره گیری از مسابقه شدند، تا تعداد ماشین ها یی که از مسابقه کنار رفته اند به ۵ برسد.

مکس ورشتاپن که مسابقه را از جایگاه هفتم آغاز کرده بود توانستند با سبقت های متوالی، خود را به جایگاه سوم برساند. والتری بوتاس هم که از دهم استارت زده بود خود را در جایگاه چهارم قرار داد.

در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه سباستین فتل از خط پایان گذشت و توانست با یک استارت خوب و بدون دردسر پیروز مسابقه بلژیک شود و فاصله خود با همیلتون را به ۱۷ امتیاز کاهش دهد. پس از او همیلتون و ورشتاپن، دوم و سوم شدند و توانستند بر روی سکو بروند.

جدول نهایی مسابقه بلژیک را در ادامه می خوانید:

کد خبر 351819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.