امیدهای تازه به نو شدن بافت قدیمی شهرضا

شهرضا - معاون شهرسازی شهرداری شهرضا از اتخاذ تمهیداتی همچون تخفیف ۷۰ درصدی از سوی شهرداری، برای نوسازی بافت فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، غلامحسین جعفری در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان، با بیان اینکه در سال های اخیر به نوسازی و احیای بافت فرسوده رویکرد مناسب شده است، اظهار کرد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهری، از مهمترین ضرورت‌ها برای ارایه خدمات بهینه به شهروندان است.

وی تأکید کرد: لازم است مسئولان رویکردی بنا بر ارزش‌مداری و احترم به اینگونه سکونتگاه‌ها و ساکنان آن‌ها داشته باشند.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا از تصویب طرح مطالعاتی ستاد بازآفرینی شهرضا در ستاد بازآفرینی استان خبر داد و افزود: محلات «حکیم قشقایی»، «طالقانی»، «اسلام آباد»، «خمینی آباد»، «حسین آباد» و «پانصد دستگاه»، محلات هدف در بازآفرینی شهری شهرضا هستند.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر ۲۶۳ هکتار از مجموع دو هزار و ۷۰۰ هکتار محدوده قانونی شهر شهرضا، جزو سکونتگاه‌های غیررسمی و نیازمند ساماندهی است، در حالی که این مناطق ۲۶ هزار نفر از جمعیت شهری را دارا هستند.

وی درباره پروژه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر، تصریح کرد: ایجاد زمین چمن مصنوعی در محله اسلام آباد، در زمینی به مساحت هزار متر و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از جمله این طرح‌هاست.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با اشاره به اجرای طرح آزادسازی و آسفالت بلوار «حکیم قشقایی» به طول هزار و ۳۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، اظهار کرد: مهمترین هدف شهرداری از اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در این مناطق، توسعه عدالت در برخورداری از امکانات شهری، کاستن از معضلات ترافیکی و جلوگیری از مهاجرت به هسته مرکزی شهر است.

جعفری از اعمال تمهیداتی همچون تخفیف ۷۰ درصدی از سوی شهرداری، برای نوسازی بافت فرسوده شهری خبر داد و تصریح کرد: از پروژه‌های مهم شهرداری در نوسازی بافت فرسوده شهری، آزادسازی و احداث خیابان «برج‌عسگر» به طول ۵۲۴ متر و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: عملیات تملک و آزادسازی برای احداث خیابان «سردار کشوری» به طول ۵۱۰ متر، با اختصاص اعتبار اولیه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.

معاون شهرسازی شهرداری شهرضا با بیان اینکه شهرداری تاکنون ۸۴۰ میلیون تومان در عوارض صدور پروانه ساختمانی نوسازی بافت فرسوده تخفیف داده است، اظهار کرد: بخشی از این مبلغ از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب اوراق خزانه، به حساب شهرداری واریز شده است.

کد خبر 351717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.