اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهر اصفهان فعال است

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی اصفهان گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهر استان اصفهان فعالیت دارد.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی اظهار کرد: این اورژانس با هدف مداخله به‌موقع و به‌هنگام برای کنترل و ساماندهی امور آسیب‌دیدگان اجتماعی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف اورژانس اجتماعی آسیب‌دیدگان اجتماعی و به‌ویژه آزاردیدگان در زمینه خشونت‌های کودک‌آزاری، همسر آزاری، خودکشی، اختلالات روانی و اجتماعی و ... هستند، اضافه کرد: نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در قالب یک تیم مددکار و روانشناس به شکل ثابت و سیار در این زمینه و برای ساماندهی امور افراد آسیب‌دیده مداخله می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در شکل ثابت با مراجعه مستقیم مردم به مرکز اورژانس اجتماعی صورت می‌گیرد، افزود: در بخش سیار هم خودروهای ویژه سازمان بهزیستی در میادین پرتردد شهر مستقر شده و اشخاصی را که دارای مشکلات اجتماعی مثل فرار از منزل یا در راه ماندگی هستند را به وسیله این خودروها برای ساماندهی آسیب‌ها به بهزیستی منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون زیرساخت‌های فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهر استان اصفهان فراهم شده است، تصریح کرد: در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر این سطح از مداخله است و در شهرهای کوچک‌تر هم به وسیله مرکز استان یا شهرستان‌های مجاور برای موارد گزارش شده در قالب اعزام یک تیم تخصصی مددکاری و روانشناسی مداخلات انجام می‌گیرد.

ناجی با بیان اینکه خط تلفنی سه رقمی ۱۲۳ آماده پاسخگویی به مشکلات مردم است، اظهار کرد: همشهریان می‌توانند با این خط سه رقمی اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و در طی ۲۴ ساعت به طور شبانه‌روزی مشاهدات مردمی در مورد کودک‌آزاری، همسر آزاری، ولگردی و فرار از منزل به کارشناسان اورژانس اجتماعی گزارش شده و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  کودکان و زنان دو گروه هدف اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند، افزود: این دو گروه بیش از دیگر افراد جامعه در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند که با اعلام گزارش‌ها اورژانس اجتماعی مداخله کرده و بر مبنای تشخیص داده شده با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی فرد، او را به خانواده اصلی برمی‌گردانند .

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تأکید کرد: در صورت عدم کفایت خانواده برای نگهداری کودکان و زنان در معرض آسیب، کارشناسان اورژانس اجتماعی این گروه‌ها را به مراکز اقامتی و  شبانه‌روزی بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تحویل داده می‌دهند.

 

کد خبر 351715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.