بدون طلا با هتریک نقره و برنز

ورزشکاران کاروان ایران در روز هشتم بازی های آسیایی جاکارتا موفق شدند ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورزشکاران کاروان ایران امروز در رشته های کاراته، وزنه برداری، بسکتبال ۳ نفره، والیبال، جوجیتسو، قایقرانی بادبانی، دوومیدانی،تیراندازی با کمان، پنچاک سیلات، بوکس، واترپلو، تنیس روی، تیراندازی و هندبال به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

گزارش لحظه به لحظه مسابقات و نتایج کاروان ایران در روز هشتم بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در زیر می‌خوانید:

* طراوت خاکسار در وزن  ۵۵- کیلوگرم کاراته موفق شد حریفانی از افغانستان و اندونزی  را شکست دهد و به نیمه هایی صعود کند. خاکسار در نیمه نهایی کاراته کای چینی را شسکت داد و به فینال رسید.

* تیم کامپوند زنان ایران با نتیجه ۲۲۱ بر ۲۰۳ مغولستان را از پیش رو برداشتو به مرحله یک چهارم نهایی تیراندازی با کمان راه پیدا کند.

* امیر مهدی زاده در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کاراته مردان در نخستین دیدار حریفی از فیلیپین را مغلوب کرد، سپس نماینده ویتنام را شکست داد و با پیروزی بر صدرالدین سایماتوف ازبکستانی برای دومین دوره متوالی فینالیست بازی های آسیایی شد.

* به دلیل به حد نصاب نرسیدن دوندگان برای حضور در مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر با مانع، رضا ملک پور دونده کشورمان به همراه سایر دوندگان حاضر در این مسابقات، راهی مرحله نیمه نهایی شد.

* تیم ملی تنیس روی میز بانوان در اولین دیدار خود مقابل تیم چین، قهرمان المپیک شکست خورد.

* تیم ملی تیراندازی با کمان کامپوند مردان ایران با غلبه بر بوتان به یک چهارم نهایی صعود کرد.

* حبیب رنجبر جوجیتسوکار ایران در وزن ۸۵- کیلوگرم مقابل ال راشد از اردن تن به شکست داد و حذف شد.

* محمد منصوری جوجیتسوکار ایران در وزن ۷۷- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

* حمید امرایی جوجیتسوکار ایران در وزن ۷۷- کیلوگرم موفق شد با نتیجه سه بر صفر فرمان از کویت را مغلوب کند و راهی مرجله بعد شود.

* تیم کامپوند زنان در مرحله یک چهارم مسابقات تیر و کمان به مصاف تیم قزاقستان رفت و با پیروزی مقابل این تیم حریف کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی شد.

* طراوت خاکسار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در فینال مقابل حریف خود از چین تایپه به میدان رفت و با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. این دومین مدال بانوان کاراته کار کشورمان در این دوره از بازی های آسیایی جاکارتا است.

* امیر مهدی زاده در فینال وزن ۶۰- کیلوگرم کاراته مردان مقابل نماینده کشور میزبان با نتیجه ۹ بر ۷ شکست خورد و گردن آویز نقره را از آن خود کرد. مهدی زاده پس از دریافت مدال، در اعتراض به ناداوری در دیدار فینال ، مدال نقره را از گردن خود خارج کرد و زود تر از دیگر مدال آوران سکو را ترک کرد.

*تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در مر حله یک چهارم نهایی مقابل چین تایپه به میدان رفت و موفق شد با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ این تیم را از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه نهایی صعود کند. ملی پوشان کشورمان عصر امروز مقابل چین قرار می گیرند.

* تیم تیراندازی کامپوند بانوان کشورمان در مرحله نیمه نهایی مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه ۲۲۸-۲۳۱ مغلوب چشم بادامی‌ها شد. با این نتیجه ملی پوشان کشورمان از صعود به فینال بازماندند.

* تیم ملی تنیس روی میز بانوان در دومین دیدار خود در بازی های آسیایی مقابل قطر ٣ بر صفر به پیروزی رسید.

* تیم ملی تیراندازی کامپوند آقایان کشورمان در دیدار یک چهارم نهایی مقابل مالزی به میدان رفت و با نتیجه ۲۳۲-۲۳۴ مغلوب شد. با این نتیجه ملی پوشان کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماندند.

* تهمینه کربلایی صادقی آخرین نماینده پنچاک سیلات ایران با شکست مقابل نماینده ویتنام مدال برنز این رقابت ها بر گردن آویخت.

* تیم‌ملی تیراندازی ایران متشکل از علی دوستی و رامتین بشارتی در بخش اسکیت اهداف پروازی به ترتیب در جایگاه ۲۱ و ۲۷ قرار گرفتند.

* تیم ملی بسکتبال ۳ به ۳ دختران بعد از شکست برابر چین در مرحله یک چهارم نهایی از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا حذف شد.

* رزیتا علیپور کاراته کای وزن ۶۱- کیلوگرم کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سو جونگ شین از کره جنوبی قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۵ بر صفر برنده شد.

* رزیتا علیپور کاراته کار وزن ۶۰- کیلوگرم کشورمان در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف ازبک خود به میدان رفت و پیروز شد. دیدار این دو بازیکن صفر بر صفر به پایان رسید اما حریف ازبکی به علت اخطاری که از داور گرفته بود بازنده اعلام شد تا علیپور به فینال این وزن از رقابت های کاراته راه یابد.

* محمدرضا براری وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم تیم ملی ایران در حرکت یک ضرب نتوانست وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در ثبت رکورد ناکام ماند تا از دور رقابت ها کنار رود.

* تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با غلبه بر چین راهی مرحله نیمه نهایی شود. شاگردان کولاکوویچ در سه ست پیاپی و با امتیازات  ۲۷-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۱ این مسابقه را به نفع خود به پایان رساندند و باید پنج شنبه در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده بازی عربستان و چین تایپه برود.

* رزیتا علیپور کاراته کار وزن ۶۰- کیلوگرم کشورمان در فینال به مصاف حریف چینی رفت و با رای داوران بازنده اعلام شد تا او هم به مدال نقره برسد. سه دقیقه مبارزه این دو بازیکن با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید اما داوران با رای خود حریف چینی را برنده اعلام کردند.

* علی هاشمی، وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان در حرکت یک ضرب ۱۷۴ کلیوگرم را بالای سر برد و در حرکت دو ضرب، موفق به مهار وزنه ۲۱۹ کیلوگرمی شدتا در مجموع با مهار ۴۰۳ کیلوگرم در یک ضرب و دو ضرب، مقام سوم را بدست آورد و صاحب مدال برنز شود.

* در مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال سه نفره مردان، تیم ملی کشورمان به مصاف چین رفت. شاگردان محمد کسایی پور که با شکست چین تایپه به این مرحله رسیده بودند، در یک بازی نزدیک ۲۱-۱۹ مغلوب چین شدند. ایران در دیدار رده بندی و کسب مدال برنز باید به مصاف بازنده کره و تایلند برود.

* تیم ملی بسکتبال ۳ نفره مردان ایران با برتری ۲۱ بر ۷ مقابل تایلند در رتبه سوم ایستاد و به مدال برنز رسید.

* حسن تفتیان دونده سرعتی ایران در مرحله نیمه نهایی دوی ۱۰۰ متر با رکورد ۱۰.۱۷ در رده سوم دسته خود قرار گرفت و به فینال راه یافت.

* در ادامه رقابت های واترپلوی بازی های آسیایی جاکارتا، تیم ملی واترپلوی ایران موفق شد با حساب ۱۶ بر ۱۱ حریف خود کره جنوبی را شکست دهد.

* سجاد کاظم زاده در وزن ۶۹- کیلوگرم مقابل حریف ژاپنی به میدان رفت و موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر این بوکسور را از پیش رو بردارد و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها صعود کند.

* دونده ملی پوش ایران در بخش مسابقات ۴۰۰ متر با مانع در مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداخت که در پایان با قرارگیری در جایگاه پنجم مسابقات، به کار خود پایان داد.

* حسن تفتیان، ملی پوش دو و میدانی کشورمان در ماده ۱۰۰ متر و در مسابقه فینال، با ثبت رکورد ۱۰.۱۹ در جایگاه ششم قرار گرفت و به کارش در بازی های آسیایی جاکارتا خاتمه داد.

در پایان روز هشتم بازی های آسیایی جاکارتا کاروان ایران با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۲ برنز در رده چهارم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت .

کد خبر 351688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.