داستان‌های نویسنده دراکولا ترجمه شد

کتاب "ملکه تِرا" نوشته "برام استوکر" استاد داستان‌های وحشت کلاسیک از سوی نشر پیدایش منتشر شد.

به گزارش ایمنا، ملکه تِرا ترجمه کتاب The Jewel of Seven Stars اثر "برام استوکر" نویسنده فقید ایرلندی است. "برام استوکر" در سال ۱۸۴۷ میلادی متولد شد و در سال ۱۹۱۲ در سن ۶۵ سالگی درگذشت. مشهورترین اثر او که بیش از یک قرن پیش نوشته شده است، کتاب معروف دراکولا است. داستان دراکوا توسط کارگردانان مختلفی به فیلم تبدیل شده است. در میان آثار برام استوکر، شاید بتوان پس از دراکولا، داستان کتاب حاضر را به‌عنوان زیباترین اثر وی معرفی کرد. این کتاب پس از انتشار به دفعات، تجدید چاپ شد.

ماجرای کتاب مربوط به سرگذشت فردی ثروتمند است که عمر خود را صرف کاوش در مقبره‌های مصر باستان می‌کند و به وجود برخی نیروهای جادویی و ماوراءالطبیعه در ارتباط با آن پی می‌برد و مصمم می‌شود که صحت و سقم آن‌ها را آزمایش کند.

یکی از محورهای اصلی داستان یک ملکه مومیایی‌شده مصری به نام "ملکه تِرا" است و با توجه به اینکه نام خود کتاب قبل از مطالعه آن، ایده روشنی به خواننده نمی‌دهد، به جای ترجمه دقیق نام کتاب یعنی جواهر هفت ستاره، به "ملکه تِرا" تغییر یافته است.

داستان این کتاب، متضمن ماجراهای لطیف و دلنشینی است که اگر قلم قاصر مترجم از انتقال آن به خوانندگان عاجز مانده باشد، نباید آن را به حساب نویسنده گذارد. در ضمن، با توجه به اینکه ممکن است برخی خوانندگان به اسطوره‌شناسی مصر باستان علاقه‌مند باشند و منابع لازم جهت مطالعه درخصوص خدایان مصر باستان و سایر اسطوره‌های آن را در اختیار نداشته باشند، در پایان کتاب واژه‌نامه‌ای که از کتاب Splendors of An Ancient Civilization استخراج شده است، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

"ملکه تِرا" نوشته "برام استوکر" با ترجمه "محمدرضا ملکی" با ۴۴۸ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه به بهای ۳۷ هزار تومان از سوی نشر پیدایش راهی بازار کتاب شد.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کد خبر 351679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.