بی‌مهری بیمارستان‌ها به هنردرمانی

مدیر انجمن دانشجویی هنردرمانی تبسم گفت: کمتر بیمارستانی دارای استانداردهای مناسب جهت هنردرمانی است و کمتر کسی هم از هنردرمانی اطلاع دارد.

فاطمه حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم توجه به تاثیرات هنر در حوزه درمان اظهار کرد: هنر درمانی علمی است که در بسیاری از کشورهای دنیا به آن توجه شده و تاثیرات خوبی را نیز به همراه داشته است.

وی ضمن اظهار تاسف از بی مهری و عدم توجه بعضی بیمارستان‌ها به استانداردهای مناسب برای کودکان بیمار، ادامه داد: در ایران کمتر کسی از روش هنردرمانی آگاهی کامل دارد و باید در این زمینه فرهنگسازی لازم انجام شود.

مدیر انجمن دانشجویی تبسم  با بیان اینکه این انجمن در سال 94 و با هدف آشنا کردن مردم با هنردرمانی و کمک به کودکان با بیماری مزمن و کودکان بیمار آسیب دیده روحی از طریق آفرینش آثار هنری راه اندازی شده است، افزود: برای این امر تاکنون نسبت به برگزاری جشنواره نقاشی به صورت سراسری و برگزاری بازارچه با کمک ارگان‌های مختلف برای آشنایی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: هنردرمانی از ارتباط بین چندین رشته مانند پزشکی و پیراپزشکی، روانشناسی، عمران، کشاورزی، فناوری اطلاعات، برق و...می تواند به نتیجه مطلوب برسد.

حسین‌پور با بیان اینکه تاکنون انجمن تبسم کارگاه‌هایی را برای آموزش دانشجویان با هنردرمانی برگزار کرده است، ادامه داد:  همچنین برنامه‌های آموزشی هنردرمانی در بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان و اولین مدرسه هنردرمانی در کشور را داشته‌ایم.

به گزارش ایمنا، هنردرمانی در تمامی دنیا بر روی تمامی افراد چه بیمار و چه غیربیمار استفاده می شود و از حدود ۵۰سال اخیر در دنیا بطور رسمی به صورت علم دانشگاهی تدریس می شود و نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.

کد خبر 351671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.