من را استیضاح کنید، بازار آمریکا سقوط می کند

رییس جمهور آمریکا مردمش را تهدید کرد اگر استیضاح شود، اقتصاد آمریکا صدمه می بیند و مردم فقیرتر می شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رییس جمهور آمریکا به گمانه زنی رسانه‌ها درباره افزایش احتمال استیضاحش واکنش نشان داد و مدعی شد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بازار این کشور سقوط خواهد کرد و همه تنگدست خواهند شد.

ترامپ در گفت‌وگو با فاکس نیوز افزود: نمی دانم چطور می توانید کسی را که عملکردش عالی بوده، استیضاح کنید! اگر زمانی استیضاح شوم  بازار سقوط می کند؛ چرا که بدون طرز تفکر فعلی، اعداد و ارقام غیرقابل باوری خواهید داد.

گمانه زنی ها درخصوص استیضاح ترامپ در روزهای گذشته افزایشی دوباره داشته است، این موضوع پس از آن به سوژه رسانه‌های دنیا تبدیل شد که مایکل کوهن، وکیل پیشین رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اتهام ها مبنی بر پرداخت حق السکوت به زنانی را که ارتباط غیرمشروعی با ترامپ داشتند را پذیرفت.

کوهن گفته است: پرداخت این مبالغ هنگفت، با هماهنگی موکلش صورت گرفت واین موضوع به عقیده رسانه ها و سیاستمداران دموکرات زمینه مناسبی برای استیضاح ترامپ فراهم کرده است.

اکنون همه نگاه‌ها به نتیجه انتخابات آتی کنگره آمریکا در ششم نوامبر(۱۵ آبان ۹۷) است که می تواند به پیروزی دموکرات ها و کلید خوردن فرآینداستیضاح منجر شود.

در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد. هم اکنون جمهوریخواهان اکثریت هر دو مجلس را برعهده دارند گمانه زنی ها در رابطه با استیضاح ترامپ یادآور مورد مشابهی است که در سال ۱۹۹۸ برای  بیل کلینتون، رییس جمهوری وقت آمریکا روی داد.

پس از رسوایی اخلاقی کلینتون و افشای روابط نامشروع وی با یک کارآموز جوان، استیضاح وی در آن سال با دو مورد اتهامی «ادای شهادت دروغ» و «ممانعت از اجرای عدالت» مطرح شد، اما رای کافی نیاورد.

کد خبر 351566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.