طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه متنوع برگزار شود

نطنز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نشاط معنوی باید با اجرای برنامه‌های متنوع متناسب و عمقی و نه سطحی در جوار بقاع متبرکه به‌صورت کامل محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام‌ رضا صادقی در آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی استان اصفهان که در جوار حرم مطهر امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود برگزار شد با اشاره به ثمرات و برکات پیروزی انقلاب اسلامی در تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی در کشور اظهار کرد: شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، افتخارآفرینان در المپیادهای علمی و ورزشی که تعداد آنان نیز بی‌شمار است از جمله نمونه‌های بارز در تربیت اسلامی و انقلابی هستند.

صادقی گفت: متاسفانه با نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم که این موضوع ضعف مسئولان و متولیان امور فرهنگی است، آن ها باید با برنامه‌ریزی زمینه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان اقدام کنند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به نشاط معنوی در بین اقشار مختلف جامعه مخصوصاً نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد:برای رسیدن به قرب الهی نباید همیشه عزاداری بود در اسلام ایام جشن و شادی بیش از ایام عزاداری است، باید برای نشاط نوجوانان و جوانان در جوار بقاع متبرکه برنامه‌ریزی کرد و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه نیز باید در این زمینه با اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی پیشرو و الگو باشند.

صادقی به محوریت اجرای برنامه‌های نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: نشاط معنوی باید با اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب و عمقی باشد و نه سطحی و گذرا و با رعایت اصول اخلاقی می‌توان نشاط معنوی را با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در جوار بقاع متبرکه به‌صورت کامل محقق کرد باید از راه‌های هلال برای ایجاد نشاط معنوی استفاده کرد و این امر هیچ‌گونه اشکالی ندارد بلکه باعث ترویج سبک زندگی اسلامی نیز می‌شود.

وی افزود: بااخلاق نیکو و اسلامی و همچنین اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه می‌توان جوانان بسیار زیادی را جذب کرد و به این سمت حرکت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: ایجاد وقف برای برگزاری جشن در اعیاد باید موردتوجه مبلغان قرار بگیرد و در این زمینه نیز بیشتر فعالیت شود و این‌یک وظیفه است زیرا که این موضوع باعث می‌شود که نشاط معنوی در جامعه بیشتر ترویج شود.

صادقی نقش و جایگاه بقاع متبرکه در ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین محور قرار گرفتن اماکن متبرکه در امور مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از وظایفی که باید توسط مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و اعضای هیئت‌امنای امامزادگان عظیم الشان مور توجه قرار گیرد شناسایی آسیب‌های اجتماعی در اطراف امامزادگان جلیل‌القدر و بقاع متبرکه است و باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات درست و همچنین اجرای برنامه‌های مناسب و جذب خیرین این آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و از بین ببریم و این‌گونه است که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند.

کد خبر 351554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.