جدال عشق و فقر امکانات در سالن وزنه برداری

لنجان- اگر علاقه به وزنه برداری در ورزشکاران لنجانی نبود هیچگاه به عشق قهرمان ‌شدن کفش و کلاه نمی‌کردند و روی تخته با فولاد سرد دست و پنجه نرم نکرده و عرق نمی‌ریختند، اما نباید فراموش کرد عدم حمایت مسئولان از این رشته تنها دلیل دلسردی وزنه برداران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی زاده در نشست با وزنه برداران این شهرستان تامین زیرساخت را مهم ترین پیش‌نیاز ورزش قهرمانی دانست و اظهار کرد: حرکت در مسیر قهرمانی جدای از تلاش و همت ورزشکاران نیازمند لوازمی است که بدون آنها ناتمام می ماند از این جهت حمایت همه جانبه مسئولان، به خصوص هیئت های ورزشی مستقر در مرکز کشور و استان ها بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: ورزشی چون ورزش وزنه برداری به خودی خود نیازمند تخصیص اعتبار مستمر و ایجاد زیرساخت بوده تا ورزشکاران در سنین مختلف بتوانند در این رشته سخت فعالیت کنند، اما متاسفانه قهرمانان و وزرشکارانی که در رشته وزنه برداری در شهرستان لنجان فعالیت می کنند از نبود زیرساخت های ورزش حرفه ای رنج می برند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر شهرستان لنجان را مهد وزنه برداری کشور دانست و تصریح کرد: مربیان شهرستان لنجان قهرمانان و نام آوران بسیاری را چون رشید شریفی، سهراب مرادی، خاکی، رسول معتمدی و... را در رشته وزنه برداری تربیت کرده که در آوردگاه های مختلف خوش درخشیده و پرچم ایران را به اهتزاز درآورده اند و نباید فراموش کرد تنها مدال المپیک استان اصفهان به دست وزنه بردار لنجانی کسب شده، اما این قهرمانان از داشتن سالن ورزشی استاندارد نیز محروم هستند.

وزنه برداران از بی توجهی مسئولان گلایه مند هستد

وی با بیان اینکه وزنه برداران لنجانی از بی توجهی مسئولان گلایه مند هستد، ادامه داد: همه در شعار اعتقاد به توسعه رشته وزنه برداری در منطقه داریم، اما چگونه می توان قبول کرد که ورزشکاران این رشته حتی از نعمت امکانات لازم و حمام نیز محروم‌ هستند، هرچند بهانه‌ها و کمبود امکانات سد راه نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان علاقه مند به این رشته ورزشی نبوده است.

نادی زاده مهم ترین مشکل وزنه‌برداران لنجانی را بی توجهی مسئولان استان و شهرستان به افتخارآفرینی آنها دانست و اضافه کرد: عدم حمایت مسئولان از این رشته تنها وزنه برداران را دلسرد می‌کند.

وی عنوان کرد: مهم ترین آرزوی هر ورزشکار قهرمان بعد از کسب مدال در مسابقات، استقبال مسئولان از آنها است، اما متاسفانه شاهد هستیم مدال آوری چون رسول معتمدی از کم توجهی مسئولان گلایه مند بوده و این مسئله بسیار درد آور است.

توجه به زیرساخت ورزشی در افزایش قهرمان پروری تاثیرگذار است

رییس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانانی که در شهرستان ها مشغول به فعالیت در رشته های مختلف ورزش قهرمانی هستند انتظار دارند برای آن‌ها حداقل امکانات از جمله سالن ورزشی استاندارد و امکانات لازم تدارک دیده شود چراکه ورزش وزنه برداری به خودی خود، رشته پرهزینه ای است و ورزشکاران هزینه های سنگینی را برای حفظ آمادگی خود و ادامه روند قهرمانی خود پرداخت می کنند، اما متاسفانه شاهد هستیم امکانات سخت افزاری در شهرستان لنجان برای افزایش میزان آمادگی بدنی در این رشته ورزشی محدود است.

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت ورزشی در افزایش قهرمان پروری بسیار تاثیرگذار است، متذکر شد: امروز زمان آن رسیده همه مسئولان دست در دست یکدیگر داده و برای قهرمان پروری با نگاهی جهادی دست به کار شوند و نباید قهرمانان شهرستان لنجان که در رده های مختلف سنی و در رشته های مختلف عضو تیم ملی هستند به فراموشی سپرده شوند چراکه اگر این روند ادامه داشته در درازمدت می تواند به کاهش مدال آوری در میدان های ورزشی ملی و جهانی منتهی شود.

کد خبر 351531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.