عید قربان، نماد رهایی انسان از وسوسه های شیطانی است

لنجان- امام جمعه شهر زاینده رود گفت: همه امتحان های الهی، نوعی ایثار و گذشت به شمار می آید و در این آزمون گاهی گذشت از مال، جان، آبرو است و گاهی گذشت از یک عزیز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عید سعید قربان، این عید را نماد قدردانی دانست و اظهار کرد: عید سعید قربان یادآور از خود گذشتگی پدری است که برای لبیک به ندای ملکوتی حق، بزرگترین ایثار را از خود نشان داد و با تمامی وجود فرمان الهی را امتثال کرد و برهمین اساس می توان گفت عید قربان قدردانی الهی از پیامبر برگزیده حق، حضرت ابراهیم بوده که بالاترین ایثار را در راه خدا انجام داد.

وی افزود: حضرت ابراهیم به دست خود، فرزندش را که عمری انتظار آن را می کشید و در دوران پیری خداوند متعال آن را به او عطا کرده بود در راه پروردگار به قربان گاه برد.

امام جمعه شهر زاینده رود عید سعید قربان را نماد و نشان از ایثار و گذشت دانست و گفت: همه امتحان های الهی، نوعی ایثار و گذشت به شمار می آید و در این آزمون گاهی گذشت از مال، جان، آبرو است و گاهی گذشت از یک عزیز است.

وی تصریح کرد: برای وصال به معشوق و برای عروج به مدارج عالی باید توان ایثار و گذشت از مراحل پایین تر را داشت و از هرگونه تعلق و دلبستگی به غیر معشوق که مانع وصال است باید از دل و جان گذشت تا رضایت معشوق فراهم شود و به وصال معشوق برسیم.

صفرزاده تهرانی با بیان اینکه عید سعید قربان را می توان نماد و نشان تزکیه و طهارت روح دانست، ادامه داد: عید سعید قربان، عید فرصت ها است چراکه در این روز فرصت تقرب به خداوند متعال، پاکی نفس از آلودگی ها و فرصت نجات از تعلّقات دنیایی فراهم است و می توان عید سعید قربان را نماد جشن رهایی انسان از وسوسه های شیطانی دانست.

وی اضافه کرد: عید سعید قربان، نماد و نشان امامت است و از ابتدای ماه ذی حجه تا روز عید قربان و از عید قربان تا روز عید غدیر، مقطعی متصل و مرتبط با مسئله امامت است چراکه در دهم ماه پیروزی حضرت ابراهیم از امتحانات الهی و شایستگی آن بزرگوار برای مقام امامت عید قرار گرفت و در هیجدهم ماه حضرت امیر همانند حضرت ابراهیم پس از گذر از امتحان های دشوار، سرانجام به مقام والای امامت و رهبری امت منصوب شد و عید غدیر رقم خورد.

امام جمعه شهر زاینده رود عنوان کرد: همان گونه که حضرت ابراهیم از عهده امتحان های دشوار الهی برآمد و موفقیت او مبدأ عید قربان شد؛ حضرت علی(ع) نیز از تمامی امتحانات سرافراز بیرون آمد؛ از ۱۱ سالگی و قبول نبوت تا لیلة المبیت و از جنگ بدر تا جنگ احد و جنگ حنین تا جنگ خیبر در همه این عرصه ها از امتحان الهی پیروز شد و این موفقیت مبدأ عید غدیر قرار گرفت.

صفرزاده تهرانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام، افزود: این که بشریت در هر عصر و زمان و در هر مکان و سرزمینی بر محور توحید به حج دعوت می شوند معنای و حقیقت آن ضرورت وحدت بین مسلمانان است.

امام جمعه شهر زاینده رود اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید از این فرصت ناب و بی مانند باید به بهترین شکل و شایسته ترین صورت استفاده کرد و قطعا حاجیان با استفاده از پیام حج به زیباترین شکل عمل می کنند و دشمنان اسلام را از رسیدن به اهدافشان ناامید خواهند کرد.

وی با اشاره به هفته دولت، عنوان کرد: آن چه دولت را در خدمت رسانی و رسیدن به اهداف خود موفق می کند؛ جدیت و تلاش، جهاد شبانه‌روزی، روحیه قوی و انقلابی، انگیزه خدایی و عزم راسخ، شجاعت و احساس مسئولیت مضاعف و اخلاقی و ارزشی عمل کردن است.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: دولت مردان باید بدانند امکانات و اختیارات دولتی امانت الهی است و این اختیارات باید در خدمت به مردم بکار گیری شود.

کد خبر 351450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    ضمن تشکرازامام جمعه شهرمان وتمامی کسانی که تلاش نمودن برای برگذاری نماز عیدقربان