اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای از ملزومات کار خبرنگاران است

مبارکه - معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:  اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای از ملزومات مهم کار خبر و اطلاع رسانی بوده که باید به طور جدی برای آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، اصغر مختاری در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، اطلاع رسانی دقیق،  بی طرفی و آگاهی‌بخشی را از مهم ترین ویژگی های خبرنگاران دانست و اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی و مشاوران امین مردم و مسئولان هستند.

مختاری با بیان اینکه خبرنگاران عامل تعیین کننده موفقیت و عدم موفقیت یک رسانه محسوب می شوند، گفت: نقطه قوت و پاشنه آشیل هر رسانه ای خبر و چگونگی ارائه آن است.  

وی با بیان اینکه حق گویی، امید و آرامش بخشی از ویژگی های خبرنگاران و رسانه های موفق است، افزود: روشنگری و تنویر افکار عمومی بهترین خدمتی است که یک انسان می‌تواند به سایر همنوعان خود کند.  

مختاری افزود: در جوامع بشری همواره کسانی بوده‌اند که با احساس مسئولیت در برابر تحولات آن، سعی کرده‌اند تا از انحراف و کج‌روی جلوگیری کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران در مسیر انبیا گام بر می‌دارند، تأکید کرد: ایجاد امید و نشاط در مردم و جلوگیری از ترویج روحیه یأس و ناامیدی در جامعه، مهمترین رسالت خبرنگاران است.

وی با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد تخصصی در حوزه رسانه، خاطرنشان کرد: استفاده از دانش روزآمد و عدم استفاده از راهکارهای غیرتخصصی، باعث گرایش مردم به رسانه‌ها و بهبود عملکرد رسانه‌ها در جامعه می‌شود.

مختاری با بیان اینکه ایجاد امید و نشاط در مردم و جلوگیری از ترویج روحیه یأس و ناامیدی در جامعه، مهم ترین رسالت خبرنگاران است، افزود: اگر به خبرنگار احترام می‌گذاریم، باید به شغل و جایگاه آن در مناسبات اجتماعی نیز توجه کنیم و برای ارتقاء سطح کمی و کیفی عملکرد رسانه‌ها تلاش کنیم.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران نه تنها پل ارتباطی مردم و مسئولان بلکه واسطه بین اقشار و احزاب مختلف هم هستند و زمینه هم‌افزایی آنان را فراهم می‌کنند.

مختاری با اشاره به حضور خبرنگاران در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس خبرنگاران در خط مقدم بودند و با انتشار اخبار دفاع مقدس درس هایی از مقاومت را برای نسل جوان  باقی گذاشتند.  

وی اضافه کرد: دقت در دریافت و درک اخبار، تلاش در انتقال سریع و صداقت در بیان، مهم ترین ویژگی های خبرنگاران است که کار آنها را به حرفه‌ای ویژه و در عین حال سخت تبدیل کرده است.

اسماعیل احمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه در این مراسم گفت: مهمترین رسالت خبرنگار اگاهی خود و سپس تلاش برای حفط وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با پوشش خبری سریع و کارآمد با ارائه اخبار صادقانه و شفاف می‌توانند در پیشرفت جامعه و آگاهی رسانی، توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی به مردم، موثر باشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه افزود :نقش رسانه و خبرنگاران در انعکاس همه جانبه دستاوردهای نظام و اجرای سیاست های دولت با استفاده از مدیریت رسانه های محلی و بهره مندی از فضای مجازی در بیان ظرفیت توسعه و آبادانی و در انعکاس مشکلات و معرفی شهرستان بسیارمهم و ارزشمند است.

احمدی تاکید کرد: خبرنگاران شهرستان مبارکه باید از حاشیه سازی و جوسازی پرهیز کنند و هیچگاه، برای منفعت خود یا گروهی قلم نزنند و در فعالیت های خبری و انعکاس نقطه نظرات مردم و مسئولان، دقیق با صداقت و اخلاق مدار باشند.

کد خبر 351331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.