اعتراف مسئولان و عذرخواهی می تواند اعتماد مردم را برگرداند

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان در خصوص لزوم شفافیت در کشور گفت: شفافیت می تواند باعث بازیابی اعتماد عمومی شود و شکافی که بین ملت و دولت ایجاد شده را ترمیم کند.

محمد کیهانی در رابطه با شرایط سیاسی حاکم بر جامعه و وظایف دولت به خبرنگار ایمنا گفت: شفافیت و روراستی با مردم همواره جزو شعارهای اساسی اصلاح طلبان بوده و هست. گرچه در مقطع کنونی نوعی بی اعتمادی عمومی نسبت به مسئولان پیش آمده، اما لازم است در راستای تغییر این وضعیت، اقداماتی از سوی دولت انجام شود. پایه، بنیان و اساس هر نظامی اعتماد مردم  است؛ اگر  این اعتماد سلب شود؛ کار برای دولتمردان سخت خواهد شد.

کیهانی افزود: به نظر من  با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیراً روی داده، نوعی نابسامانی اقتصادی در کشور حادث شده و به طبع آن آرامش روانی مردم از بین رفته، تلاش دولت برای شفاف سازی در صورتی که به طور کامل عملی شود و فقط در حد نامه، بخشنامه یا دستورالعمل نماند، می‌تواند راهگشا باشد.

رییس حزب ندای ایرانیان اصفهان در خصوص پیامدهای مثبت شفاف‌سازی گفت: این امر در درجه نخست می تواند باعث بازیابی اعتماد عمومی شود و شکافی که بین ملت و دولت ایجاد شده را ترمیم کند؛ در گام دوم مردم اطمینان پیدا می‌کنند که بخشی از بدنه اقتصادی یا سیاسی حاکمیت  دارای امتیاز خاص و ویژه ای نیست که بخش عمده جامعه از آن محروم باشند.   

کیهانی خاطر نشان کرد: البته مقدمه ایجاد هر تغییری در کشور، تغییر در نگرش دولتمردان است؛ اگر بعضی از راه هایی که رفته شده و اشتباه بوده برای مردم شفاف و توضیح داده شود و مسئولان به خاطر اشتباهات خود از مردم عذرخواهی کنند و تلاشی برای رفع اشتباهات گذشته صورت بگیرد که مردم آن را به وضوح ببینند، چنین رویکردی باعث ایجاد و برگشتن اعتماد می شود.  مردم می گویند برخی مسئولان اشتباه  و حال عذرخواهی کرده اند و این امر سبب افزایش امید آنها به اصلاح امور می شود.

کد خبر 351188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.