پایه های اقتصادی کشور را با نیروهای جوان قوی کنیم

برخوار- امام جمعه دولت آباد گفت: در نگاه به مشکلات اقتصادی می توان تحریم ها را به یک فرصت تبدیل کرد و از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و نیروهای جوان و پرتلاش خود را بکار بگیریم و پایه های اقتصاد کشور را قوی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) در خصوص استقلال کشور اظهار کرد: مسائل اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون مورد غفلت مسئولان نبوده، اما امروز فشار دشمنان و توطئه های آنان کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در چندین سال متمادی با محوریت قرار دادن شعار سال با عناوین اقتصادی به اهمیت آن پرداخته اند و با تاکید بر پیشرفت اقتصادی کشور نکات زیادی را به مردم و مسئولان گوشزد کرده اند.

امام جمعه دولت آباد گفت: متاسفانه سوء مدیریت در طول سال های مختلف سبب شده است، اینگونه دچار مشکل شویم و با متاسفانه در چند ماه گذشته همین سوء مدیریت ها باعث بروز مسائل اقتصادی بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تنها مبارزه با فساد است، گفت: در نگاه دیگر به مشکلات اقتصادی می توان تحریم ها را به یک فرصت تبدیل کرد و از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و نیروهای جوان و پرتلاش خود را بکار بگیریم و پایه های اقتصاد کشور را قوی کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از انقلاب تاکنون در بسیاری از کالاهای استراتژیک به خودکفایی رسیده ایم؛ مثل گندم، بنزین و بسیاری از مواد غذایی، امروز نیز اگر با همت وارد میدان شویم می توانیم به خودکفایی های دیگری برسیم‌.

حجت الاسلام دولت آبادی با اشاره به روز عرفه گفت:‌ روز عرفه روزی است که شیطان در این روز خوار و ذلیل شده و در این روز خوارتر و ذلیل تر و رانده تر از روزهای دیگر است و رحمت خداوند گسترش می یابد، حتی بچه های داخل رحم مادر مشمول فضل خدا قرار می گیرند و روزه و دعای عرفه در این روز سفارش شده است.

وی با اشاره به عید قربان افزود: شب عید قربان یکی از چهار شبی است که شب زنده داری در آن سفارش شده است و روز این عید نیز اعمالی از جمله آنها قربانی کردن است که مستحب مؤکد است.

امام جمعه دولت آباد ادامه داد: مراکزی برای ذبح دام در شهرستان برخوار در نظر گرفته شده و از نظر بهداشتی نظارت و کنترل می شود البته از نظر شرعی هم ناظرانی حضور دارند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود سرافرازانه آزادگان عزیز به کشور گفت: آزادگان با تحمل رنج اسارت و دوری از خانواده، جلوه دیگری از قدرت نرم نظام اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند.

امام جمعه دولت آباد افزود: عشق و علاقه آنان به نظام اسلامی سبب شد که حتی بعد از دو سال از پایان دفاع مقدّس صبر داشته باشند و نگذارند خدشه ای به اُبهت و قدرت نظام اسلامی وارد شود و همه قدردان زحمات و سختی های این عزیزان هستند.

کد خبر 351044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.