آخرین ضوابط کمیسیون‌های ماده صد در خصوص احداث بالکن

بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج در گذرهای با عرض ۱۰ تا ۱۲ متر، مالکان ساختمان‌ها می‌توانند از طبقه دوم روی پیلوت ۸۰ سانتی‌متر، در گذرهای ۱۲ تا ۲۰ متر از طبقه دوم روی پیلوت ۱۰۰ سانتی‌متر و در گذرهای با عرض ۲۰ متر نیز از طبقه دوم روی پیلوت ۱۲۰ سانتی‌متر بالکن احداث کنند.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر در کمیسیون‌های ماده صد چنان‌چه مالک بدون مجوز یا بر خلاف پروانه بالکن با مشخصات اعلام شده احداث کند، جریمه یا رأی تخریب صادر می‌کند.

غلامعلی فیض اللهی تصریح کرد: بر اساس تبصره چهار ماده صد، چنان‌چه ساختمان بدون پروانه ساخته شده باشد، به میزان یک دهم ارزش معاملاتی ساختمان و به خاطر تراکم مازاد نیز از یک دوم تا سه برابر ارزش معاملاتی ساختمانی جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: مبلغ جرایم ماده صد از مبلغ عوارض جدا است و جریمه دریافتی تنها به خاطر تخلف انجام شده، لحاظ می‌شود، از این رو مالک یا مالکان در مناطق علاوه بر جرایم ماده صد مبلغ عوارض را نیز باید پرداخت کنند.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان مهلت اعتراض به آراء بدوی کمیسیون ماده صد از زمان ابلاغ را ۱۰ روز اعلام کرد و گفت: با توجه به ماده ۴۴۴ قانون آیین دادرسی در دادگاه‌های عمومی و انقلاب چنانچه روز آخر موعد مصادف با روز تعطیل ادارات باشد و یا به جهت آماده نبودن دستگاه قضایی مربوطه، امکان انجام اقدامی وجود نداشته باشد، آن روز حساب نمی‌شود و روز آخر موعد روزی خواهد بود که ادارات بعد از تعطیلی یا رفع مانع باز می‌شود.

فیض اللهی تاکید کرد: با توجه به ماده ۴۴۵ موعدی که ابتدای آن تاریخ یا اعلام ذکر شده است، «روز ابلاغ، اعلام و همچنین روز اقدام» جزء مدت محسوب نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چنانچه نسبت به رأی کمیسیون ماده صد در دیوان عدالت اداری شکایت شود، اما دیوان درخواست داده شده را رد کند، می‌توان باز هم شکایت کرد؟، گفت: با توجه به ماده ۶۵ قانون دیوان عدالت اداری تمام آراء شعب بدوی دیوان به درخواست یکی از طرفین، وکیل، قائم مقام و یا نماینده قانونی آنها قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر است.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان یادآور شد: مهلت تجدیدنظرخواهی برای اشخاص مقیم ایران۲۰ روز و برای اشخاص مقیم خارج از ایران دو ماه از تاریخ ابلاغ است.

کد خبر 350874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.