ایران هفت پله تا ثبت رکورد جهانی حوادث فاصله دارد

ایران کشور حادثه خیزی است به صورتی که از ۴۰ حادثه ثبت شده در جهان ۳۳ مورد از این حوادث را در کشور شاهد بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  حیدر علی خانبازی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد در خصوص  فعالیت های گسترده اعضای جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان اظهار کرد:  فعالیت ها برای اعضای جوان جمعیت هلال احمر در قالب کانون های دانش آموزی، دانشجویی تنظیم شده و آموزش هایی مانند امداد اولیه، گروهی، کسب و کار، آسیب های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد وخشونت به این افراد ارایه می شود.

وی با تاکید به اینکه اعضای جوان جمعیت هلال احمر با کسب آموزش های لازم در امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه فعالیت داشتند، ادامه داد:  همچنین نیروهای تربیت شده و تیم های سحر نیزخدمات بسیار خوبی را در حوزه روانشناختی به مردم ارایه کرده و اکنون به سیستان اعزام شدند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهانبا بیان اینکه هدف از فعالیت های آموزشی در حوزه ایمنی و حوادث،  فرهنگ سازی، حساس سازی و پیشگیری در حوادث جاده ای بود، افزود:  برای این امر برنامه " شوق رویش"  در ۳۰ مرکز شهرستان با آموزش بیش از ۱۰۰ رشته آغاز به کار کرده است.

وی  با بیان اینکه طرح "شوق رویش" تا پایان تابستان ادامه دارد، افزود: این طرح در سال جاری با محوریت ارایه آموزش های کارآفرینی، کسب و کار، آسیب های اجتماعی و فضای مجازی اجرایی شد.

خانبازی از برگزاری دو دوره المپیاد دانش آموزی خبر داد و گفت:  ۳۵ هزار دانش آموز مهارت دیده در این زمینه برای رقابت در مرحله استانی ثبت نام کرده اند.

 آخرین کاروان جمعیت داوطلبان جوان در سیستان

همچنین علی محمد هاشمی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان در این نشست اظهار کرد: هلال احمر بزرگترین سمن در جهان است و این اتفاق  به واسطه داوطلبانی بوده  که در این سازمان عضو شدند. این جوانان با توجه به تخصص هایی که دارند در حوزه درمان،| کمک های مالی، و مهرات آموزی با هلال احمر همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تروج فرهنگ خدمت داوطلبانه در جامعه از  اهداف هلال احمر است و ترویج این خدمات بسیاری از مشکلات را در جامعه حل می کند، اضافه کرد: یکی از فعالیت های صورت گرفته همکاری با خیریه ها و سمن ها بوده که نتیجه آن اجرای ۵۷ پروژه معیشیی با ۷۵۰ نفر داوطلب فعال بوده است.

هاشمی برنامه ریزی و توانمند سازی جوانان را  رویکرد جمعیت هلال احمر دانست و ادامه داد: آخرین کاروان جمعیت داوطلبان جوان در سیستان بوده که با توجه به بحران خشکسالی ۴۲ نفر در تیم ها ساماندهی شده و ۱۱ هزار و ۵۱۷ نفر از این خدمات بهره مند شدند.

۳۳حادثه از ۴۰ حادثه ثبت شده در جهان در ایران وجود دارد

همچنین امیر جلالیان، معاون آموزش و پژوهش فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات هلال احمر از سه کانال حوزه داوطلبان، جوانان  و افراد عادی جذب می شوند، اظهار کرد: اعضا در شاخه داوطلبان بازوی عملیاتی بوده و در صحنه های عملیاتی دوره های تخصصی  را می گذرانند.

معاون آموزش و پژوهش فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان  با تاکید بر اینکه ایران کشوری حادثه خیز است، افزود:   ۴۰ حادثه در دنیا ثبت شده که ۳۳ مورد آن در کشور ثایران مشاهده شده است. آمار حوادث جاده ای نیز بالاست و به دنبال این هستیم که آمادگی جامعه را به سطح معقولی برسانیم.

وی خدمات جمعیت هلال احمر را بسیار گسترده و جامع دانست و گفت: در چهار ماهه اول امسال ۴۸۲۶ نفر در سه بخش غیر حضوری و حضوری و اینترنتی آموزش همگانی دریافت کرده اند  و انتظار است که تا آخر سال این آمار را به ۶۴ هزار نفر برسانیم.

جلالیان تاکید کرد: آموزش کارمندان دولت با مدیریت استانداری بوده  و هلال احمر آموزش نیروهای راه و ترابری، سربازان و نیروهای انتظامی و طلاب  را در برنامه خود دارد و با ارایه آموزش های تخصصی تلاش می شود نیروهای ماهر امداد و نجات را در حوزه حوادث داشته باشیم.

کد خبر 350776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.