۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
صاف کردن صدا، خطری برای حنجره

یک استاد بیان و صدا گفت: هنگام صاف کردن صدا، تارهای صوتی به شدت به همدیگر برخورد کرده و باعث ایجاد خش در صدا و آسیب رسیدن به حنجره می شود.

آرش آبسالان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بهداشت صوت یکی از مهم ترین عوامل برای حفظ صداست که شامل عملکردهای محیطی و کارهای فیزیکی می شود.

وی افزود: کارهای روزمره مانند مصرف دخانیات، صاف کردن صدا و یا عوامل محیطی مانند گرده درخت چنار بر بهداشت صدا تاثیر منفی دارد و با دوری از این عوامل به بهتر شدن صدای خود کمک شایانی کرده ایم.

این مربی صدا و بیان با اشاره به اینکه صاف کردن صدا یکی از مخرب ترین عوامل برای از بین بردن کیفیت صداست، ادامه داد: هنگام صاف کردن صدا، تارهای صوتی به شدت به همدیگر برخورد کرده و باعث ایجاد خش در صدا و آسیب رسیدن به حنجره می شود.

آبسالان اضافه کرد: همه ما صدای خوبی داریم و مهم نیست که جنس صدای شما چگونه است، مهم این است که بر روی صدای شما کار شود و تمرینات لازم برای تقویت صدا را انجام دهید.

وی با بیان اینکه حنجره مانند بقیه اندام های بدن دارای ماهیچه های بسیاری است،‌ گفت: باید به تقویت کردن این ماهیچه ها برای داشتن یک صدای خوب توجه کنیم چراکه تقویت ماهیچه های حنجره باعث قوی شدن صدا و قدرت صدایی بیشتر می شود.

این استاد بیان و صدا با اشاره به تقویت دیافراگم و تاثیر آن بر صدا خاطرنشان کرد: ارتعاش تارهای صوتی ما به سمت پرده دیافراگم امتداد پیدا می کند. در این میان شل بودن یا سفت بودن این پرده در ایجاد تغییرات حجم صوتی سهم دارد.

کد خبر 350709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.