امیدآفرینی، مهم ترین رسالت خبرنگاران است

شهرضا - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ایجاد امید و نشاط در مردم و جلوگیری از ترویج روحیه یأس و ناامیدی در جامعه، مهم ترین رسالت خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان،  اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی را از مهم ترین خدمات در جوامع بشری دانست و تصریح کرد: روشنگری و تنویر افکار عمومی بهترین خدمتی است که یک انسان می‌تواند به سایر همنوعان خود کند. 

 وی در ادامه آگاهی بخشی را از رسالت‌های انبیای الهی برشمرد و افزود: در جوامع بشری همواره کسانی بوده‌اند که با احساس مسئولیت در برابر تحولات آن، سعی کرده‌اند تا از انحراف و کج‌روی جلوگیری کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران در مسیر انبیا گام بر می‌دارند، تأکید کرد: ایجاد امید و نشاط در مردم و جلوگیری از ترویج روحیه یأس و ناامیدی در جامعه، مهمترین رسالت خبرنگاران است.

جعفری با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد تخصصی در حوزه رسانه، خاطرنشان کرد: استفاده از دانش روزآمد و عدم استفاده از راهکارهای غیرتخصصی، باعث گرایش مردم به رسانه‌ها و بهبود عملکرد رسانه‌ها در جامعه می‌شود.

وی افزود: اگر به خبرنگار احترام می‌گذاریم، باید به شغل و جایگاه آن در مناسبات اجتماعی هم توجه کنیم و برای ارتقاء سطح کمی و کیفی عملکرد رسانه‌ها تلاش کنیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران نه تنها پل ارتباطی مردم و مسئولان بلکه واسطه بین اقشار و احزاب مختلف هم هستند و زمینه هم‌افزایی آنان را فراهم می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه خبرنگاران چشمان بیدار و گوش های شنوای جامعه هستند، گفت: آنان در هر شرایطی تلاش می‌کنند اوضاع را از آنچه هست بهتر کنند.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس خبرنگاران در خط مقدم بودند و با انتشار اخبار دفاع مقدس درس هایی از مقاومت را برای نسل جوان  باقی گذاشتند. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران مشاوران درست و امینی برای مسئولان هستند، اضافه کرد: دقت در دریافت و درک اخبار، تلاش در انتقال سریع و صداقت در بیان، مهمترین ویژگی های خبرنگاران است که کار آنها را به حرفه‌ای ویژه و در عین حال سخت تبدیل کرده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  با بیان اینکه استان اصفهان بعد از تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد نشریات را دارد، اظهار کرد: شهرضا، یکی از باسابقه ترین شهرستان های استان اصفهان در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها است تا جایی که قدمت فعالیت های رسانه‌ای و خبری در آن به بیش از ۸۰ سال می‌رسد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از عباس صادقی، خبرنگار خبرگزاری ایمنا در شهرستان شهرضا به عنوان نفر برگزیده در مسابقه مقاله نویسی با موضوع «اقتصاد مقاومتی» که در همین رسانه منتشر شده، تقدیر شد.

کد خبر 350581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.