استیضاح ربیعی به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور استیضاح ربیعی را به صلاح نمی دانم.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: من جزو امضا کنندگان طرح استیضاح نبودم و اساساً استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جزو مسائل مهم و اولویت دار کشور نمی دانم.

نماینده مردم ساری در مجلس درباره تاثیر گروهها و جریانات مهم در رای اوری این استیضاح یادآور شد: اصولا مجلس قابل پیش بینی نیست و از آنجا که هر نماینده ای در فضای خاص خودش قرار دارد؛ برآیند نظرات هر کدام، نهایتا به رای آوری یا رای نیاوردن یک استیضاح منجر می شود.

وی توضیح داد:  اینکه تصور کنیم مجلس بزرگانی دارد و آنها به نمایندگان خط می دهند، اشتباه است. اگر هم کسی در مجلس پستی گرفته، به اعتبار رأیی است که از سایر نمایندگان گرفته است، بنابراین نباید مجلس را متکی به افراد یا جریانات صاحب نفوذ دانست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با تحلیلش از رای آوردن استیضاح گفت: آنچه فردا (چهارشنبه-۱۷ مرداد) در صحن رخ می دهد به خصوص نحوه دفاع آقای ربیعی در رای آوری وی تاثیر دارد.

دامادی افزود: وزیر محترم اگر نتواند به سوال های استیضاح کنندگان پاسخ مناسب بدهد، چه بسا علاوه بر استیضاح کنندگان، جمع دیگری از نمایندگان نیز به وی رای منفی بدهند و اگر هم استدلال قوی داشته باشد، می تواند رای مثبت نمایندگان را جذب کند.

وی حمایت دولت از وزیر را یکی دیگر از عناصر تعیین کننده در رای اعتماد نمایندگان عنوان کرد و گفت: ترکیب هیئت همراه وزیر بسیار مهم است. سطح حضور از جمله تعداد وزرا، معاونان و... مشخص است. اگر دولت از همه این ظرفیت استفاده کند و با تمام قوا در جلسه استیضاح حاضر شود، این امر از حمایت همه جانبه دولت از وزیر حکایت دارد، اما اگر این حضور کمرنگ باشد، نشانگر این است که دولت هم چندان به رفتن وزیر بی تمایل نیست.

به گزارش ایمنا، بر اساس گفته اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، در نشست هیئت‌ رییسه امروز (سه شنبه) مجلس مقرر شد که استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا (چهارشنبه- ۱۷ مرداد) در مجلس برگزار شود.

کد خبر 350302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.