مسئولان باید پاسخگوی خبرنگاران باشند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: واقع‌بینی و بصیرت مهم ترین شاخصه‌ خبرنگاران است و با بصیرت افزایی همچون رزمندگان اسلام در برابر دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در جمع خبرنگاران، خبر را عامل رشد و بالندگی جوامع بشری دانست و اظهار کرد: معقوله خبر و اطلاع رسانی مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به سادگی عبور کرد چراکه خبر از آغاز زندگی اجتماعی انسان مطرح بوده و علی‌رغم تحولات در ابزار هویت کار خبر همچنان محفوظ مانده است.

وی افزود: در دنیای امروز با وجود تکنولوژی های نوین و به خصوص وجود شبکه های مجازی ذهن های جستجوگر لحظه به لحظه به دنبال کسب اطلاعات و اخبار جدید درباره موضوعات مختلف هستند و اصولا خبر در مقام پاسخگویی به پرسش های ذهن های جستجوگر قرار دارد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به توسعه شبکه های مجازی یک جریان خبری می تواند موجی عظیم را به راه انداخته و یا حتی موجی را آرام کند، انعکاس یک خبر می تواند باعث خوشحالی مردم شده و یا جامعه ای را در غم و اندوه فرو ببرد از این جهت دشمن با شناخت کاملی از این مسئله فرصت را برای رسیدن به اهداف شوم خود غنیمت می داند.

وی واقع‌بینی و بصیرت را از مهم ترین شاخصه‌های خبرنگاران دانست و ادامه داد: بصیرت دارای دو رکن اصلی است که این دو رکن همواره باید تقویت شود، رکن نخست بصیرت دشمن شناسی است و خبرنگاران جامعه باید به آن توجه جدی داشته باشند و با بصیرت افزایی همچون رزمندگان اسلام که در خط مقدم جبهه ها در برابر دشمن ایستادگی کردند در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی و آن را خنثی کنند.

صفرخانلو اضافه کرد: رکن دوم بصیرت مبانی دینی است که امروز باید به سمت تقویت این مبانی حرکت کرد و مهدویت یکی از مبانی و ارکان دین مبین اسلام بوده که باید برای آحاد مردم به خصوص نسل جدید به درستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل تکیه بر فرهنگ ایرانی_اسلامی به دست آمده است، عنوان کرد: دشمن پس از شکست در جنگ تحمیلی به خوبی دریافت که ایران توان ایستادگی مقابل حملات نظامی را دارد از این رو به جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی روی آورد تا فرهنگ ناب اسلامی را مورد هدف قرار داده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضعیف کند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به همایش بین المللی "اورشلیم" در سال ۱۳۶۵ گفت: زمانی که ایران در جنگ با رژیم بعث عراق به‌سر می‌برد همایشی تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه برگزار شد که سخنران این همایش "فرانسیس فوکویاما" نویسنده کتاب پایان تاریخ بود، وی در آن همایش به دنبال آن بود تا سران سران آمریکا و صهیونیست را اغنا ‌کند که آنها نمی‌توانند با جنگ نظامی ایران را به زانو درآورند و این نویسنده چنین شیعه را توصیف می‌کند: شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال سبز و یک بال سرخ، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی است.

صفرخانلو اضافه کرد: در کنار بصیرت، شجاعت قرار دارد و نباید فراموش کرد ممکن است فردی بصیرت داشته باشد، اما به واسطه نداشتن شجاعت نتواند موفق عمل کند از این جهت خبرنگار انقلابی باید در برابر شبیخون فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و با اطلاع رسانی دقیق، واقعیت‌سازی کرده و مسایل دروغینی را که در فضای مجازی منتشر می شود، خنثی کند.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: خبرنگاران با قلم خود می توانند در مقابل بعضی تخلفات در جامعه را سد کرده که این مهم همچون فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر است از این جهت برایمان به هیچ عنوان پذیرفته نیست مسئولی در شهرستان لنجان پاسخگوی خبرنگاران نباشد و قطعا چنین مدیرانی در شهرستان لنجان هیچ جایگاهی ندارند.

کد خبر 350290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.