اوقاف با تامین منابع مالی مسابقات قرآن روبه رو است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه متاسفانه همیشه در تامین بودجه مسابقات قرآنی و برنامه های قرآنی با مشکلات مالی و اعتباری مواجه بوده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام رضا صادقی با حضور در دادگستری کل استان اصفهان و باشرکت در نشست هم اندیشی با معاون امور فرهنگی و قرآنی دادگستری کل استان اصفهان اظهار کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد آن هستیم که همه دستگاه ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی و اقشار مختلف جامعه برای حفظ و قرائت قرآن کریم باشور نشاط مضاعفی فعالیت می‌کنند و در مسابقات قرآن کریم نیز حضور گسترده ای دارند.

وی افزود: اگر امروز دچار مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور هستیم به دلیل نبود انسجام و وحدت و همچنین فاصله داشتن با فرهنگ قرآن کریم در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است به عنوان متولی امور قرآنی با اجرای برنامه‌ها و مسابقات قرآنی در کشور باعث ایجاد زمینه‌ای برای تربیت و آموزش قاریان و حافظان برتر در سطح و تراز بین‌المللی را فراهم کند و امروز شاهد آن هستیم که نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قران کریم رتبه‌های برتر را از آن خود می کنند که نمونه بارز این موضوع نیز موسی معتمدی و اصفهانیان دو نخبه قرآنی که از استان اصفهان در مسابقات بین المللی شرکت کردند و رتبه های برتر را نیز به خود اختصاص دادند.

وی به نیاز وقف های جدید با موضوع قران کریم برای ترویج وحی الهی اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه متاسفانه همیشه در تامین بودجه مسابقات قرآنی و برنامه های قرآنی با مشکلات مالی و اعتباری مواجه بوده است و برای تامین این هزینه ها و ترویج فرهنگ قران کریم نیز کمیته‌های یاوران وقف بامحوریت قرآن کریم ایجاد کرده تا این امر زمینه را برای فعالیت های بیشتری قرآنی فراهم کند.

صادقی اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آمادگی آن را دارد تا در حد توان در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم با ارگان ها و ادارات مختلف همکاری و تعامل داشته باشد.

کد خبر 350212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.