ساماندهی کمباین های شهرستان تیران و کرون

تیران-مدیرجهاد کشاورزی تیران و کرون از ساماندهی کمباین های فعال در این شهرستان برای برداشت محصولات کشاورزی خبرداد.

محسن حاج عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به ضرورت ساماندهی مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهم ترین وسایل مکانیزاسیون کشاورزی دستگاه های کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم است که خوشبختانه کمباین های شهرستان توسط کارشناسان فنی معاینه و ساماندهی شدند.

وی افزود: کارشناسان فنی، ماشین آلات کمباین های در حال برداشت گندم بازدید و نحوه عملکرد دستگاه را مورد ارزیابی قرار دادند که یکی از دستگاه به دلیل مشکل فنی  متوقف و دستگاه دیگری برای ادامه فعالیت جایگزین شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه استفاده از کمباین جهت برداشت محصول میزان خسارت را به حداقل می رساند، تصریح کرد: برداشت گندم به وسیله کمباین میزان خسارت وارده در اثر ریزش دانه های گندم را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه برداشت غلات یکی از مهم ترین عملیات زراعی است، ادامه داد: ریزش دانه های روغنی که معمولا در هنگام برداشت محصول همراه است سبب خسارت به کشاورزان می شود و استفاده از کمباین این خسارت را به حداقل می رساند.

حاج عابدی با بیان اینکه نزدیک به دو هزار هکتار از اراضی شهرستان تیران و کرون زیر کشت گندم است، خاطرنشان کرد: اصلاح ارقام گندم در کاهش ریزش دانه های گندم اهمیت و افزایش کیفیت محصول مورد توجه بوده است.

کد خبر 350200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.