تیم سحر  هلال احمر اصفهان عازم سیستان و بلوچستان شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت تیم های سحر هلال احمر اصفهان در مناطق زلزله زده کرمانشاه به اتمام رسیده است، گفت: در حال حاضر این تیم ها به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

حیدر علی خانبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید به توان و پتانسیل نیروهای جوان در تیم سحر جمعیت هلال احمر اصفهان، اظهار کرد: سامانه حمایت های روانی و اجتماعی این تیم از اعضا و پرسنل جوانی تشکیل شده که با کسب آموزش ها و مهارت های لازم در موقع حادثه برای حمایت روانی مناطق آسیب دیده اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: این تیم به منظور حمایت های روانی، فرهنگی و اجتماعی در بلایای طبیعی در مناطق آسیب دیده حضور پیدا کرده و اقدام به ارائه خدمات متنوع به مردم آسیب دیده می کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه اعضای تیم سحر در مواقع غیر حادثه ای هم در مناطقی که نیازمند ارایه کمک در حل مشکلات هستند، حضور داشته و مساعدت های لازم را در این زمینه با مردم دارند.

وی اضافه کرد: خدمات اعضای تیم سحر در قالب فعالیت های مددکاری اجتماعی، حمایت های روانی در راستای تسکین آلام و ایجاد محیطی شاد و مفرح برای کودکان و افزایش شور و نشاط در میان خانوارهای آسیب دیده است.

خانبازی با بیان اینکه اکنون تیم سحر اصفهان به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است، اظهار کرد: این تیم دارای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بوده و در بخش های نمایش سیرک، فعالیت های دوستدار کودک و بازی، آموزش های امدادی،  فعالیت های مذهبی، برنامه های نمایشی،  ورزشی، کارآفرینی و خلاقیت فعال است.

 وی  تصریح کرد: اکنون تیم سحر اعزام شده به استان سیستان و بلوچستان با توجه به خشکسالی  فعالیت های عمده ای را هم در این زمینه و ترویج آموزش هایی در مورد موضوع خشکسالی را به مردم ارایه می دهند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان هم در هر شهرستان یک تیم سحر خواهران و برادران  آماده خدمات رسانی به همشهریان است و  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در اصفهان انجام داده و در شهرستان اصفهان فعالیت هایی هم در حوزه آب و خشکسالی  وجود دارد که اعضا با کسب آموزش های لازم در این زمینه به مناطق دیگر هم اعزام می شوند.

کد خبر 350195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.