دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جذب دانشجویان خارجی موفق نیست

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به دیگر دانشگاه های کشور در حوزه جذب دانشجویان خارجی موفق عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صبری عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری که در آستانه روز خبرنگار برگزار شد با اشاره اهمیت جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها اظهار کرد: جذب این دانشجویان از اولویت های وزارت بهداشت بوده و باید برنامه ریزی و آمار هدف دانشگاه های علوم پزشکی برای جذب این دانشجویان تا سال  ۱۴۰۴ اعلام شود.

وی معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و خنثی کردن تبلیغات سوء علیه ایران را از برنامه های در دستور کار برای جذب دانشجویان خارجی برای دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه جذب دانشجویان خارجی موفق عمل نکرده و در راستای ماموریت بین المللی و بر مبنای شاخص های هیات امنا فراخوان جذب دانشجوی غیر ایرانی در سال تحصیلی جدید را اعلام کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه در ۲۵ رشته پزشکی پذیرای دانشجویان خارجی هستیم، ادامه داد: تا شهریور مهلت ثبت نام برای دانشجویان خارجی فراهم شده است و تاکنون ۴۵ متقاضی از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و عراق متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شدند.

وی اضافه کرد: این دانشجویان در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، مامایی، اتاق عمل، کارشناسی پرستاری، میکروبیولوژی، انگل شناسی،  آناتومی، طب ایرانی و داروسازی جذب می شوند. تدریس دانشجویان به زبان لاتین بوده و طبق تفاهم نامه  و همکاری با دانشگاه اصفهان، زبان فارسی نیز به این دانشجویان آموزش داده می شود.

صبری با تاکید به اینکه حدود ۴۰ درصد این دانشجویان تبعه افغانستانی هستند، اضافه کرد: یکی از معضلات کنونی نوسانات قیمت ارز بوده که با بالا رفتن قیمت ها میزان توانمندی دانشجویان خارجی کاهش یافته و در هیات امنا تلاش بر این است که برای این گروه هم تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: مطابق آخرین آمار منتشر شده  وزارتخانه تعداد  هفت هزار دانشجوی ایرانی در ترکیه  مشغول به تحصیل بوده و کشورهای و دوبی، پاکستان، هند و استرالیا هم در این زمینه وارد  عمل شده و  در حال جذب دانشجو بین المللی هستند.

کد خبر 350122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.