قوه قضاییه طلایه دار مبارزه با مفاسد اقتصادی است

شهرضا - معاون آمار و فناوری اطلاعت دادگستری کل استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی طلایه دار مبارزه با مفسدان اقتصادی است، این قوه بدون در نظر گرفتن سمت و جایگاه افراد، با کسانی که قصد برهم زدن نظم و امنیت اقتصادی و اجتماعی را دارند، برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین آقایی عصر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح دفتر خدمات قضایی این شهرستان، اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضایی باهدف تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم ولایتمدار ایران اسلامی، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قوه قضایه دستگاهی مستقل و حامی حقوق فردی و اجتماعی مردم است، تصریح کرد: این قوه در سالیان اخیر با وجود محدودیت‌های منابع مالی و نیروی انسانی تلاش کرده است، خدمات مناسبی به مردم ارایه دهد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات کل دادگستری استان ادامه داد: دستگاه قضایی در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی کارنامه درخشانی دارد و افتخار می‌کند که به عنوان طلایه دار مبارزه با فساد اقتصادی مطرح است.

همه در پیشگاه عدالت برابر هستند

آقایی اظهار کرد: دستگاه قضایی با استفاده از قضات دانشمند و شجاع، با افرادی که قصد ایجاد اخلال در نظام اقتصادی و امنیت جامعه را دارند برخورد و بدون در نظر گرفتن سمت و جایگاه آنان، برخورد قاطع قانونی را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری نوین در ارایه خدمات قضایی، تصریح کرد: استفاده از این فناوری‌ها زمینه ارتقاء سطح خدمات و رسیدگی بهتر به مشکلات مردم را فراهم می‌کند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان با بیان اینکه همه باید برای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی تلاش کنند، گفت: صرفه جویی در منابع مالی و نیروی انسانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است که بر مبنای آن اهمیت استفاده از توانمندی بخش خصوصی در ارایه خدات قضایی، بیشتر مشخص می‌شود.

آقایی اظهار کرد: آیین نامه ایجاد دفاتر خدمات قضایی در سال ۹۱ تدوین شد و این دفاتر برای نخستین بار از سال ۱۳۹۵ در مراکز استان‌ها آغاز به کار کردند، و مقرر شد تا در مرحله دوم اجرای این طرح در شهرستان‌های بزرگ استان‌ها و در مرحله سوم در سایر شهرها و بخش‌ها تشکیل شود.

وی با اشاره به افزایش خدمات این دفاتر خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ پروژه الکترونیک در دستگاه قضایی اجرا شده که اکثر آن‌ها رضایتمندی حداکثری شهروندان را به همراه داشته است.

تسهیل پیگیری شکایات دیوان عدالت اداری

معاون آمار و فناوری اطلاعت دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه از ۱۳ مردادماه امسال، اجرای طرح تقدیم دادخواست‌های دیوان عدالت داری نیز از طریق دفاتر خدمات قضایی در اصفهان و دو استان دیگر آغاز شده است؛ اضافه کرد: با اجرای این طرح برای پیگیری پرونده‌هایی همچون اعتراض به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ نیازی به مراجعه به تهران نیست.

آقایی تثبیت امضای هوشمند را از دیگر خدمات دفاتر خدمات قضایی دانست و افزود: حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از وکلای دادگستری تهران با اتصال به این دفاتر، امکان پیگیری فرایند دادرسی را پیدا کرده و می‌تواند مراحل اجرایی دادخواست‌ها و شکایات را از محل دفاتر کار خود پیگیری کنند.

صرفه‌جویی چهار میلیاردی با اجری طرح "ثنا"

وی با اشاره به اجرای طرح ابلاغ الکترونیک در محاکم دادگستری، اظهار کرد: پیش از اجری این طرح بیشتر ابلاغ ها به صورت قانونی انجام می‌شد که در بعضی موارد تضییع حقوق اصحاب دعوا را به دنبال داشت.

معاون آمار و فناوری اطلاعت دادگستری کل استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک در استان اصفهان، در یک سال گذشته چهار میلیارد تومان در هزینه‌های ابلاغ صرفه جویی شده است.

آقایی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه "ثنا" برای همه شهروندان ضروری است، تصریح کرد: اتصال به این سامانه از تضییع حقوق شهروندان در طرح دعاوی واهی یا مهلت‌های رسیدگی جلوگیری می‌کند.

کد خبر 350099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.