کرباسیان اولین کارت زرد را از مجلس گرفت

مسعود کرباسیان صبح امروز برای پاسخ به سؤال ربیعی، نماینده بروجن در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، اما در نهایت نمایندگان از پاسخ‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی قانع نشدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، سؤال خدیجه ربیعی، در مورد علت عدم اجرای پروژه ملی «طرح جامع مالیاتی» پس از گذشت بیش از ۱۱ سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی در خصوص این طرح بود.

کرباسیان در پاسخ به این سوال، اهداف این طرح را در سه بخش «جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمدها»، «کاهش هزینه های وصول مالیاتی» و «افزایش رضایت مودیان» تعریف کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون که اجرای این طرح آغاز شده است، ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به همراه داشته و در سال ۹۶ نیز درآمد مالیاتی ۹۶ هزار میلیارد تومان بوده است که این امر نشان می دهد در پناه اجرای این طرح درآمدها ۴ برابر افزایش داشته است.

در کشور پیمانکار خارجی نداریم

وی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشور پیمانکار خارجی وجود ندارد؛ چرا که از حدود یک سال گذشته آن‌ها خلع ید شده اند؛ بنابراین باعث افتخار است که بگویم در شرایط کنونی همه این اقدامات توسط تحصیل کردگان و متخصصان کشور انجام می شود.

 پیش از سخنان کرباسیان، زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش رسیدگی به سوال را قرائت کرد و گفت: نماینده سوال کرده است که علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت بیش از ۱۱ سال چیست و نقش شرکت های مشاور خارجی در این خصوص چگونه بوده است؟

نماینده مردم مبارکه با اشاره به جلسات کمیسیون اقتصادی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسولان مربوطه در این وزارتخانه درباره این سوال، تصریح کرد: در نشست مطرح شد که از مهمترین اشکالات در اجرای این طرح «بحث تحریم ها» است که البته باعث تکیه بر پتانسیلهای داخلی گردیده و این از اتفاقات خوب است.

نهایتا بعد از اینکه نماینده سوال کننده از پاسخ های کرباسیان قانع نشد، این سوال به رای نمایندگان گذاشته شد و با ۱۰۶ رای موافق، ۵۲ رای مخالف، ۸رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نمایندگان حاضر توضیحات وی را قانع کننده ندانستند و بدین ترتیب وی اولین کارت زرد خود را از مجلس گرفت.

کد خبر 350094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.