۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
رونق گردشگری در مبارکه

مبارکه- فرماندار شهرستان مبارکه گفت: شهرداری یکی از خانه های قدیمی و ارزشمند تاریخی را برای احداث موزه مرمت و بازسازی کرده و انتظار همکاری از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص ارایه مجوز احداث موزه داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، حمیدعصارزادگان در جلسه مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، اظهار کرد: شهرستان مبارکه دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری است و تاکنون توانسته به نحو احسن از این پتانسیل استفاده کند

وی تعاملات شهرداری ها را با میراث فرهنگی بسیار خوب و ارزشمند عنوان کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان باید نگاه ویژه ای به شهر مبارکه داشته باشد تا بتوانیم این شهر را به عنوان یکی از شهرهای شاخص در زمینه گردشگری معرفی کنیم.

عصارزادگان گفت: امیدواریم با حضور بیشتر و پررنگ تر مسئولان میراث فرهنگی، شاهد کاهش مشکلات و رونق گردشگری در شهرهای شهرستان مبارکه باشیم.

فرماندار مبارکه با اشاره به درخواست شهرداری طالخونچه مبنی بر راه اندازی و تاسیس موزه در طالخونچه تصریح کرد: شهرداری یکی از خانه های قدیمی و ارزشمند تاریخی را برای احداث موزه مرمت و بازسازی کرده و انتظار همکاری از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص ارایه مجوز احداث موزه داریم.

وی به وجود ارگ تاریخی نهچیر در شهر مبارکه اشاره کرد و گفت: شهرداری مبارکه برای بازسازی و مرمت ارگ تاریخی نهچیر سرمایه گذاری خوبی انجام داده و توانسته گردشگران زیادی از استان و کشور را به شهرستان جذب کند، اما با توجه به وسعت قلعه برای اتمام مرمت آن نیاز به اعتبار ملی و استانی است.

عصارزادگان با اشاره به احداث بازارچه صنایع دستی در شهر مجلسی، گفت: با توجه به نیاز این شهر به بازارچه امیدواریم اداره کل با شرکت عمران مجلسی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی به بافت فرسوده محله اسماعیل ترخان اشاره و ابراز امیدواری کرد: در حوزه بازسازی و احیای این بافت ها اقدامات خوبی از سوی استان انجام شود.

کد خبر 350093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.