اعتراضات آرام به حق است/قول می دهم مسائل مردم را پیگیری کنم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر اعتراضات مردمی به آرامی صورت بگیرد و در آن‌ تنها مسائل اقتصادی مطرح شود، نباید جلوی آنها گرفته شود، بلکه در عوض باید به دنبال راه حل و توجه بیشتر به مشکلات مردم باشیم.

سمیه محمودی در رابطه با تجمعات اعتراضی اخیر مردم در استان اصفهان و سایر شهرهای کشور به خبرنگار ایمنا گفت: حق هر شهروندی است که اگر از شرایط موجود در کشور ناراضی است، اعتراض خود را نشان بدهد، این یک حق طبیعی و در قانون اساسی هم آمده است.

وی افزود: با این وجود، نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در کنار اعتراضات به حق مردم، عده‌ای سوء استفاده‌گر از شرایط موجود بهره برداری می کنند و به دنبال اهداف دیگری هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین شاهد هستیم که اعترضات دیگر صرفاً جنبه اقتصادی ندارد، یعنی از نارضایتی‌های اقتصادی آغاز می شود و بعد با برنامه ریزی‌های قبلی منافقین، خواسته طبیعی مردم به خواسته های غیر معقول و آشوب تبدیل می‌شود.

محمودی تأکید کرد: خواسته طبیعی مردم رفع مشکلات اقتصادی کشور است و کسی که نسبت به شرایط اقتصادی اعتراض دارد، خیابان‌ها را آتش نمی زند و اموال عمومی را تخریب نمی کند. بر این اساس به نظر می رسد در بین اعتراض کننده ها کسانی هستند که دنبال اهدافی غیر از مسائل اقتصادی هستند.

نماینده مردم شهرضا در رابطه با جهت گیری دولت در قبال این اعتراضات گفت: نخستین کاری که باید مسئولان برای ایران انجام دهند، این است که مسائل را به صورت شفاف با مردم مطرح و رو در رو با مردم صحبت کنند، رییس جمهور هم باید نه تنها خود به طور مستقیم شرایط را برای مردم توضیح دهد، بلکه لازم است معاونانشان را هم بین مردم بفرستند تا از نزدیک با آنها صحبت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: اگر مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به صورت شفاف با مردم صحبت کنند، مسلماً مردم هم عاقلانه تصمیم می‌گیرند، مردم همیشه همراه بوده اند و در حال حاضر نیز اگر به صورت عاقلانه با مردم برخورد شود، همراه هستند.

حساب معترضان از اغتشاش‌گران جدا است

وی در رابطه با نوع برخورد نیروی انتظامی با معترضان افزود: در این رابطه لازم است حساب راهپیمایی کنندگان و معترضان را از اغتشاش گران جدا کنیم؛ مسلم است که نیروی انتظامی باید برای تأمین امنیت کشورمان مقابل اغتشاش گران بایستد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ولی اگر اعتراضات به آرامی صورت بگیرد و در آنها تنها مسائل اقتصادی مطرح شود، مسلماً نباید جلوی این اعتراضات را بگیریم، بلکه در عوض باید به دنبال راه حل و توجه بیشتر به مردم باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با کارامدی قانون جدید مجلس در مورد اختصاص مکان‌هایی خاص به تجمعات مردمی در اعتراضات اخیر گفت: مسلماً این قانون ناکارآمد نیست؛ اما مسأله این است که برای اجرایی شدن هر قانونی باید فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی صورت بگیرد و شاید در این امر ضعیف عمل کرده ایم.

مشکلات مردم را می دانیم

محمودی گفت: در شرایط موجود، باید فهم مشترکی از مسائل کشور ایجاد شود، متأسفانه مشکلات فعلی کشور مسائلی نیست که کشورهای خارجی برای ما ایجاد کرده باشند، بلکه بیشتر داخلی است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما نمونه این شرایط را قبلا هم داشته ایم، اما متأسفانه مسئولان ما تاریخ نخوانده اند، اگر خوانده بودند می دیدند که این مسائل و مشکلات چیز جدیدی نیست و راه حل مشکلاتی که فعلا با آن مواجه هستیم، این است که وحدت داشته باشیم.

محمودی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر این است که در شرایط کنونی همه نخواهند اظهار نظر کنند، بلکه تحلیل و ریشه یابی مسائل را به کارشناسان واگذار کنند، اگر موضوعی در کشور پیش می آید، باید تنها مسئول مربوط به آن بخش صحبت کند، نه اینکه همه اظهار نظر کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعتراضاتی که به وجود آمده، اعتراضات به حقی است مخصوصاً کارگران ما که قدرت خریدشان حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است، همه این ها را می دانیم، ولی انشالله با تدبیردولت، مجلس و کل نظام به یک فهم مشترک می رسیم و از این شرایط هم عبور خواهیم کرد.

محمودی تأکید کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان ملت به شخصه قول می دهم که مسائل مردم را پیگیری کنم و ان شاالله بقیه هم به این فهم مشترک برسند.

کد خبر 350081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.