۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
نوگراترین متروی اروپا کدام است؟

پایتخت اسپانیا، یکی از بزرگ‌ترین خطوط مترو در اروپا را در خود جای داده است که در کنار سیستم اتوبوس‌رانی و دوچرخه سواری، به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در اروپا شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این سیستم و به خصوص قطارشهری مادرید از جنبه‌های متعددی قابل بررسی است که در ادامه به بررسی چند ویژگی سیستم متروی آن می پردازیم.

گستردگی

متروی مادرید که از لحاظ گستردگی، در اروپا دوم و در جهان ششم است که دارای ۱۲ خط و ۶ خط قطار سبک شهری می‌باشد. شما چه بخواهید تنها چند ایستگاه را با مترو طی کنید و یا چه بخواهید به کوه‌های سیرا دو گواراما در شمال شهربروید، خط مترو مادرید، تمامی مسیر شما را پوشش می‌دهد.

نوگرایی

اگربه سیستم مترو مادرید نگاهی داشته باشید، قطعا متوجه نو و مدرن بودن آن می‌شوید. اگرچه اولین خط مترو مادرید در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد اما در ۲۰ سال گذشته، این سیستم تغییرات بسیار زیادی را به خود دیده است و اکثر قطارهای آن جدید شده اند. البته لازم به ذکر است که این مترو دارای ۱۶۹۸ پله برقی است که در اروپا بی‌همتاست.

ارزانی

بلیت تک سفره مترو مادرید، برای سفرهای کمتر از ۵ ایستگاه، ۱.۵ یورو و برای سفر های بین ۶ تا ۹ ایستگاه، برای هر ایستگاه، ۰.۱ یورو بیشتر است. بلیت ده سفره مترو مادرید نیز ۱۲.۲ یورو است.

تهویه هوا

شاید این مسئله تا قبل از این که در گرمای شدید هوای مادرید، در ماه های جولای و آگوست قرار نگیرید، برای شما اهمیتی نداشته باشد اما در طول تابستان، یک سفر خیلی کوتاه در مادرید هم به دلیل گرمای شدید، بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود. البته با تلاش های شهرداری مادرید، سیستم متروی این شهر شاهد یک سیستم تهویه هوا بسیار خوب است که تجربه سفر را برای شما لذت بخش‌تر خواهد کرد.

فرهنگی

همه شهرها نمی‌توانند سیستم قطار زیرزمینی خود را به صورت یک موزه برای مردم در بیاورند اما مادرید توانسته به این هدف جامه عمل بپوشاند. این شهر که دارای یک تاریخ پنهان در ایستگاه اوپرا است، در ایستگاه‌های جدید هم کارهای زیباتری را به نمایش گذاشته است. مثلا در ایستگاه پاکو دو لوسیا، نقاشی خیابانی زیبایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع، از یکی از اسطوره‌های گیتار فلامنکو اسپانیایی، کشیده شده است. در برخی از ایستگاه‌ها نیز روی دیوارها شعرهایی برای مردم نوشته شده و برخی ایستگاهها، حتی کنسرت زنده دارند!

کتابخانه 

Bibliometro یک سیستم کتابخانه رایگان است که در ۱۲ ایستگاه مترو مادرید شعبه دارد. افراد با استفاده از یک سیستم لمسی می‌توانند کتاب مطالعه کنند و در یک بازه ۱۵ روزه، اجازه مطالعه ۳ کتاب به آن ها داده می شود.

کد خبر 350068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.