۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
گلایه مردم لنجان از بانک ها

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: بانک‌های عامل باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی بتوانند وام‌های مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند و تعلل بانک ها در عدم پرداخت وام ها قابل قول نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،  مهدی صفرخانلو در نشست کارگروه اشتغال شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان امروز با برخی مشکلات مهم همچون بیکاری جوانان مواجه است که برای رفع آن باید با تمام توان به سمت استفاده از ظرفیت های موجود حرکت کرد و همه در کنار یکدیگر در میدان عمل ظاهر شویم تا بتوانیم آمار بیکاری در شهرستان لنجان را کاهش دهیم.

وی افزود: آمار بیکاری در شهرستان لنجان به هیچ عنوان زیبنده این شهرستان نبوده چراکه لنجان با تمام ظرفیت های خود امروز از نظر نرخ بیکاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده در حالی که در گوشه و کنار استان اصفهان تنها با جذب تسهیلات اشتغالزایی و تکیه بر تولیدات بومی خود و تقویت آنها موفق به ایجاد اشتغال شده اند و توانسته اند نرخ بیکاری را به شدت کاهش دهند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: متاسفانه به دلایل مختلف مردم از عملکرد بانک های عامل در شهرستان لنجان گلایه مند هستند و عدم آشنایی آنها با قوانین بانکی از یک سو و تاکید فراوان و ۱۵۰ درصدی بانک های عامل بر روی بعضی قوانین دست و پاگیر باعث شده امروز مردم از عملکرد بانک ها در خصوص پرداخت وام های اشتغالزایی راضی نباشد.

وی ادامه داد: امروز بانک‌های عامل در شهرستان لنجان باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی بتوانند وام‌های مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند تا با وجوه دریافتی به اجرای طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا بپردازند.

صفرخانلو با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان مستلزم پرداخت اعتبارات بانکی است، اضافه کرد: برخورد سلیقه ای بانک ها با دستورالعمل هایی که در اختیار دارند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چراکه کارآفرینان فعال در شهرستان لنجان امروز برای ایجاد اشتغال قطعا نیازمند سرمایه هستند که این سرمایه نیز در اختیار بانک ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شرایط متفاوت و تبعیض آمیز برخی بانک‌ها برای ارایه تسهیلات به روالی معمولی تبدیل شده، عنوان کرد: با توجه به گزارشات ارایه شده در خصوص وجود اعتبارات کافی در حوزه اشتغال، امروز باید مشخص شود در شهرستان لنجان چند بانک همراه با برنامه ریزی های مدیریت شهرستان بوده و کدام یک از بانک ها تنها به سنگ اندازی در مسیر پرداخت وام های اختصاص یافته به حوزه اشتغال مشغول هستند.

فرماندار شهرستان لنجان خواستار تسهیل روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان شد و خاطرنشان کرد: طبق گزارشات ارایه شده امروز شرایط اعطای وام در برخی از بانک های عامل در شهرستان لنجان بسیار سخت گیرانه است و با توجه به مشکلات متعددی  که در حوزه اشتغال وجود دارد نباید فراتر از قانون برای مردم تکلیف ایجاد شود و با اعمال شرایط پیچیده بانکی بار مشکلات مردم دو چندان کرد بلکه باید از طرف بانک ها در این مورد بازنگری انجام گیرد تا روند اعطای تسهیلات به متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه بانک های عامل و دستگاه های اجرایی باید از منابعی که وارد شهرستان لنجان می شود به درستی استفاده کنند، تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف در مورد طرح های خود اشتغالی به مردم انجام شود و آنان را در روند اجرایی راهنمایی کنند تا زمان را از دست ندهیم.

صفرخانولو با بیان اینکه تعلل بانک ها در  پرداخت نکردن وام ها قابل قبول نیست، گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست پس از معرفی افراد از سوی نهادها و ادارت به بانک ها مدت زمان طولانی را برای دریافت وام شاهد باشیم.

کد خبر 350046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.