مدیریت بحران از نبود فرماندهی واحد رنج می برد

تیران-نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم مدیریت بحران واحد در کشور کارآمدی نیروهای امدادی در شرایط سخت را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، ابوالفضل ابوترابی در نشست مدیران ادارات این شهرستان با مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان به نبود مدیریت واحد در بحران های کشور اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران از فقدان و نبود مدیریت و فرماندهی واحد در هنگام حوادث رنج می برد.

وی افزود: عدم مدیریت بحران واحد در کشور کارآمدی نیروهای امدادی در شرایط سخت را کاهش داده و این معضل فرصت را برای امدادرسانی و کمک به افراد حادثه دیده از بین برده است.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح راه اندازی وزارت مدیریت بحران به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد، اما به دلیل اینکه نباید بدنه دولت افزایش یابد این موضوع منجر به خروج طرح از کمیسیون اجتماعی شده البته نیاز به تعریف فرآیند مشخص در این خصوص است.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد در بحران و حوادث سرعت عملیات را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید بین دستگاه های امدادی وحدت و هماهنگی ایجاد و فرماندهی عملیات به عهده دستگاه توانمند و متولی مدیریت بحران سپرده شود تا در حوادث فرصت سوزی صورت نگیرد.

ابوترابی با بیان اینکه اعتباربخشی به سازمان هلال احمر افزایش یافته است، تصریح کرد: این افزایش اعتبار در راستای ارتقای دانش، مهارت و تجهیزات این نهاد امدادی است و نیاز به برنامه ریزی برای مدیریت منابع مالی دارد.

وی با تاکید بر استخدام نیروهای بومی و فعال در هلال احمر تصریح کرد: نیروهای داوطلب هلال احمر فعالیت های موثری در حوزه های مختلف امداد و نجات دارند که باید در استخدام های این سازمان به این افراد اولویت داده شود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان تیران و کرون برای پایگاه های امداد و نجات نیازمند نیروی انسانی متخصص است.

کد خبر 350036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.