کمبود امکانات تخصصی در هلال احمر استان

تیران-مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: استخدام امدادگران و نجات گران عضو هلال احمر بخشی از خدمات داوطلبانه آن ها را جبران می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محسن مومنی در دیدار با فرماندار شهرستان با بیان اینکه چهارهزار امدادگر و نجات گر در پایگاه های امداد و نجات استان اصفهان فعالیت می کنند، اظهار کرد: بومی گزینی در استخدام نیروی های هلال احمر و استفاده از نیروی های داوطلب همواره مطالبه می شود که این موضوع در فرآیند استخدامی این نهاد کمتر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه استخدام امدادگران و نجات گران عضو هلال احمر بخشی از خدمات داوطلبانه آن ها را جبران می کند، افزود: این موضوع در به کارگیری نیروهای با تجربه، متخصص و بومی در هر منطقه می تواند عاملی در بالا بردن سرعت در عملیات امدادی باشد.

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: اولویت دهی به نیروی های بومی هر منطقه و داوطلب عضو هلال احمر در فرآیند استخدام این سازمان به حفظ نیروی انسانی توانمند و کاهش هزینه ها کمک می کند و انگیزه افراد را در خدمت رسانی به صورت داوطلبانه افزایش می دهد.

وی با اشاره به کمبود امکانات تخصصی در استان اصفهان تصریح کرد: امکانات تخصصی در جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای خدمت رسانی به مردم در بحران ها نسبت به جمعیت، میزان تردد و جغرافیای استان متناسب نیست و نیازمند افزایش امکانات است.

مومنی با اشاره به فعالیت یک بالگرد در هلال احمر استان خاطرنشان کرد: تنها یک بالگرد برای خدمت رسانی به بحران و حوادث این استان کافی نیست و نیاز به افزایش شمار بالگردها و استقرار آن ها در بخش های مختلف استان اصفهان است که البته شهرستان تیران و کرون یکی از مراکز نیازمند به بالگرد است.

وی اضافه کرد: پایگاه امداد و نجات شهرستان تیران و کرون علاوه بر نیاز به نیروی انسانی نیازمند تجهیزات تخصصی و خودروهای مجهز به وسایل خاص است که این امکانات در سطح ملی باید پیگیری و محقق شود زیرا وضعیت امکانات استان قادر به تامین این وسایل و نیازها نیست.

وی از وضعیت عدم فرماندهی واحد در عملیات هلال احمر انتقاد کرد و گفت: فقدان مدیریت واحد در بحران یک چالش بزرگ است و نیاز به برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی مرکز واحد در مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد.

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت بحران در بعضی شرایط دچار برنامه های تشریفاتی می شود، گفت: استقبال از مدیران ارشد توسط فرمانده عملیات مشکلاتی در اجرا و روند عملیات ایجاد می کند که باید فرماندهی به مجموعه های امدادی سپرده شود.

کد خبر 350033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.