کدام ویژگی‌ها، فرودگاه هاندا را منحصر به فرد کرده است؟

فرودگاه بین‌المللی هاندا توکیو (Tokyo Haneda International Airport) که در پایتخت کشور ژاپن واقع شده است، در جایگاه سوم برترین فرودگاه‌های جهان قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این فرودگاه هندا توانسته با جابه‌جا کردن ۷۹.۹ میلیون مسافر در سال، لقب پنجمین فرودگاه پر تردد دنیا را از آن خود کند. سایت خدمات هوائی Skytrax در تازه‌ترین لیست خود فرودگاه بین‌المللی هاندا را در فهرست ۱۵ فرودگاه برتر جهان قرار داده و مقام سوم را به هندا اختصاص داده است. جالب است بدانید که فرودگاه هاندا چندین مایل دورتر از قلب پایتخت ژاپن، واقع شده است و یک ورودی دوست داشتنی و محبوب برای مسافران تجاری و گردشگران جهانی به شمار می رود.

امکانات فرودگاه هاندا توکیو

برخی از امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه هاندا توکیو شامل مجهز بودن به دستگاه‌های خودپرداز، کلینیک پزشکی، رستوران، اتاق‌های نگهداری و پرستاری از کودکان، صرافی، اینترنت بیسیم، کامپیوترهای متصل به اینترنت، خشکشویی، صندلی‌های ماساژ و ... است.

ویژگی ترمینال‌های فرودگاه هاندا

فرودگاه هاندا ۳ ترمینال دارد که ترمینال ۱ و ۲ آن از طریق گذرگاه زیرزمینی به هم متصل هستند و مدیریت هر ۳ ترمینال فرودگاه را شرکت‌های خصوصی برعهده دارند. ترمینال ۱ این فرودگاه در سال ۱۹۹۳ ساخته شده و به "Big Bird" معروف است. Big Bird، بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاه هاندا محسوب میشود و دارای یک اتاق کنفرانس، رستوران بزرگ، فروشگاه، سکوی بازدید و ... است. ترمینال ۲  که دارای چندین فروشگاه و رستوران است، نیز فعالیت خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. از دیگر ویژگیهای خوب ترمینال، وجود هتل ۳۸۷ اتاقه است که برای استراحت مسافران در زمان انتظار برای پرواز به آن ها اختصاص داده شده است.

افزایش ظرفیت فرودگاه هاندا تا سال ۲۰۲۰

با توجه به اینکه قرار است توکیو در سال ۲۰۲۰ میزبان مسابقات المپیک تابستانی باشد، ظرفیت فرودگاه هاندا افزایش خواهد یافت و یک خط راه آهن مستقیم هم برای آن ایجاد می‌شود تا این فرودگاه در زمان کمتری به ایستگاه قطار توکیو (Tokyo Station) متصل شود و به این ترتیب سرعت انتقال مسافران بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد.

مترجم: لیلا شهبازی، خبرنگار سرویس ترجمه

کد خبر 349948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.