ولی فقیه محور وحدت در جامعه اسلامی است

شهرضا - امام جمعه موقت شهرضا گفت: دولتمردان تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در کوتاه ترین زمان رفع کنند و این موضوع باید اولویت اصلی دولت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام یحیی رهایی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با بیان اینکه تقوا  و رعایت دستورات الهی رمز قبولی طاعات است، اظهار کرد: انجام واجبات و ترک محرمات زمینه نزول برکات الهی را فراهم می کند.

وی با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین، تصریح کرد: تمرین تقوا و دیانت باید از دوران کودکی آغاز شود، والدین وظیفه دارند همانگونه که به سایر وجوه تربیتی کودکان رسیدگی می کنند، بر آموزش مسائل اعتقادی آنان نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بی تفاوتی نسبت به هتک حرمت احکام الهی را از عوامل زمینه ساز غضب الهی برشمرد و اظهار کرد: همه وظیفه داریم از اقشار ضعیف و نیازمند جامعه دستگیری و از آنان حمایت کنیم.

امام جمعه موقت شهرضا با تاکید بر ضرورت رفع معضلات اقتصادی جامعه، تصریح کرد: دولتمردان باید این مسئله را به عنوان مهم ترین اولویت کاری در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مردم مشکلاتی دارند که باید به آن ها رسیدگی شود، اظهار کرد: بیکاری و تورم به اقتصاد خانواده ها فشار وارد می کند، باید هرچه سریع تر این مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام رهایی تاکید کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است که با تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی، مشکلات رفع می شود.

وی آمریکا را دشمن اصلی مردم ایران برشمرد و افزود: سران این کشور ثابت کرده اند که غیر قابل اعتماد و عهد شکن هستند.

امام جمعه موقت شهرضا وحدت را رمز پیروزی بر مشکلات دانست و تصریح کرد: دشمنان بارها تلاش کردند تا به انقلاب و کشور آسیب بزنند، اما در برابر اتحاد ملت و روحیه شهاد طلبی و ولایتمداری آنان شکست خوردند.

حجت الاسلام رهایی ادامه داد: ولی فقیه محور وحدت در جامعه اسلامی است، باید با حفظ این محور وحدت برای پیشرفت کشور و دستیابی به آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مردم هرگز در دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی کوتاهی نکردند، اظهار کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی بهترین فرزندان خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کردند، آنان لایق بهترین خدمات هستند.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه آمریکا به دنبال ضربه زدن به ملت ایران است، تصریح کرد: این کشور و عناصر خودفروخته و جنایتکار آن در منطقه به دنبال یافتن راهی برای مقابله با خواست و اراده مردم در حمایت از انقلاب و اسلام هستند.

حجت الاسلام رهایی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دست غارتگر آمریکا و استکبار جهانی را از منافع کشور کوتاه و زمینه استقلال همه جانبه ایران اسلامی را فراهم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ بصیرت در مقابله با اقدامات دشمنان، اظهار کرد: شیوه های اقدامات دشمن تغییر کرده پس در این شرایط باید دشمن شناسی و بصیرت افزایی مورد توجه همگان باشد.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به تشدید وضعیت خشکسالی، تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف و پرهیز از اسراف در این شرایط اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: کسی حق ندارد با این توجیه که هزینه خدمات عمومی را می پردازد، اسراف کند؛ در این شرایط همه باید به فکر دیگران باشند.

کد خبر 349924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.