فشار اقتصادی و هرج‌ومرج اجتماعی توطئه جدید دشمن است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: سردمداران آمریکا و تئوری پردازان آن معتقدند زمانی می‌توانند زمینه دو قطبی شدن در جامعه را ایجاد کنند که بین وضعیت وخیم اقتصادی و برنامه‌های امنیت ملی دو قطبی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شاهد تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌هایی در بازار سکه و ارز، لوازم خانگی، خودرو، لبنیات، محصولات غذایی، صنعتی و... بودیم.

وی افزود: افسارگسیختگی در افزایش قیمت نامعقول و غیرمنطقی برخی کالاها نشان داد که جنگ روانی و مدیریت‌شده رسانه‌های خارجی توانسته است در بعضی موارد به موفقیت‌هایی دست پیدا  کند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: طراحی دشمن نشان می‌دهد که اعتمادزدایی، سیاه‌نمایی و ناامیدسازی مردم در دستور کار قرار گرفته تا به خیال خام خود بتوانند بین مردم و حاکمیت فاصله و جدایی بیندازند، اما به تعبیر مقام معظم رهبری این خیال خام راه به جایی نخواهد برد چرا که دشمن، مردم ایران را نشناخته است.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی، مردم یعنی حاکمیت و این دو از هم جدا نبوده و نخواهند بود، خاطرنشان کرد: ترامپ از مطرح کردن مذاکره مستقیم به‌دنبال این است تا با ایجاد موجی از جنگ روانی و عملیات روانی، افکار عمومی بین‌المللی را به این سمت و سو هدایت کند که آمریکا گزینه مذاکره با ایران را پیش روی گذاشته، اما این ایران است که تن به مذاکره نمی‌دهد.

سرافراز اضافه کرد: استقبال برخی از عناصر واداده از طرح ملاقات و مذاکره مستقیم با ترامپ یا نشان از درک ضعیف آن‌ها نسبت به اتفاقات چند سال گذشته ایران با آمریکا دارد یا این‌که آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای نقش‌آفرینی برای ملت ایران، در پازل آمریکا و ترامپ و در راستای منافع آمریکا ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: رفتارهای ذوق‌زده برخی افراد که خواهان ملاقات مستقیم رییس جمهور کشور با ترامپ می‌شوند، نشان از آن دارد که آنها هنوز این نکته را به درستی درک نکرده اند که در جریان مذاکرات ایران با ۱+۵، طرف مذاکره ما بالاترین مقام سیاسی آمریکا یعنی جان کری بود وارد مذاکره شدیم، بین وزیر خارجه با رییس جمهور آمریکا چه تفاوتی است که امروز برخی به‌دنبال جاده‌صاف‌کنی ترامپ برآمده‌اند.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، این نکته آشکار شده است که خروج آنها آغاز پیاده‌سازی یک استراتژی جامع علیه ایران است.

وی یادآور شد: سؤال بزرگی که سردمداران آمریکا در حال حاضر از خود می‌پرسند این است که مردم را چه زمانی می‌شود به خیابان‌ها آورد و چه زمانی می توان اعتراض را به آشوب تبدیل کرده و پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را امنیتی کرد.

سرافراز افزود: سردمداران آمریکا و تئوری پردازان آن معتقدند زمانی می‌توانیم زمینه دو قطبی شدن در جامعه را ایجاد کنیم که بین وضعیت وخیم اقتصادی و برنامه‌های امنیت ملی دو قطبی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این مسئله به این معناست که به مردم القاء شود که وضعیت بد اقتصادی به‌دلیل پول هایی است که نظام جمهوری اسلامی در سوریه خرج می‌کند و پولی را که قرار است برای مردم خودش خرج کند در جای دیگری هزینه می‌کند.

امام جمعه فولادشهر افزود: از این جهت از رییس جمهور آمریکا گرفته تا وزیرخارجه، سخنگوی وزارت خارجه، سخنگوی پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا تنها یک جمله را مطرح می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی بسیاری از منابع خود را در سوریه و در منطقه خاورمیانه هزینه می‌کند که این برنامه‌ها هیچ سودی برای ایران ندارد، بلکه در حال حاضر با اقداماتی که اخیراً اسرائیلی‌ها در سوریه انجام داده‌اند، این برنامه‌ها شکست خورده است.

وی ادامه داد: آنها به دنبال آن هستند یک جریان سیاسی در داخل ایران این ریسک را بپذیرد و به مردم اعلام کند که مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده به‌علت رفتار ایران در حوزه موشکی و منطقه‌ای است.

وی اضافه کرد: از این رو فرض آمریکا این است که اکثریتی در جامعه ایرانی هوادار سازش و اقلیتی هوادار مقاومت خواهند شد و زمانی که فشار اقتصادی سنگینی وجود داشته باشد و کسی نماینده سازش شود، جامعه ایران به این شکل تقسیم خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر یادآور شد: به هر تقدیر آمریکا با پیگیری راهبرد اخیر به‌دنبال دست یافتن به سه هدف اساسی محدود کردن ایران به داخل مرزها و گرفتن ابتکار عمل در برنامه‌های منطقه‌ای از ایران، ایجاد آشوب‌های سراسری و نشاندن ایران پای میز مذاکرات بدون پیش‌شرط و مستقیم با آمریکا است.

وی عنوان کرد: در مقابل اقدامات آمریکا پنج راهبرد وجود دارد و اگر این‌راهبردها عملیاتی شود، استراتژی آمریکا علیه ایران خنثی خواهد شد.

سرافراز خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه امید در بین مردم و تقویت همبستگی داخلی نخستین راهبرد به شمار می آید از سوی دیگر انجام سلسله اقدامات عملیاتی تا فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در زندگی روزمره مردم خودش را به‌صورت شوک‌های اقتصادی نشان ندهد دومین راهکار در این حوزه است.

وی اظهار کرد: جلوگیری از القاء این سخن کذب که راه رفع مشکلات، مذاکره با آمریکا است سومین راهبرد به شمار می آید چراکه نباید در ذهن مردم این‌گونه القاء شود که راه‌حل مشکلات اقتصادی، معامله و دادن امتیاز در مسأله منطقه‌ای و موشکی ایران است برهمین اساس باید این ذهنیت به‌لحاظ تبیینی و ادراکی شکل بگیرد که این دو مورد هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

امام جمعه فولادشهر افزود: مقابله با عملیات روانی دشمن؛ چهارمین اقدامی است که باید انجام گیرد تا استراتژی آمریکایی‌ها خنثی شود و نباید تلقی فروپاشی ایجاد شود بر همین اساس باید اقتدار نظام حفظ و پاسخ به دشمن باید در خانه خودش داده شود.

وی تصریح کرد: ایجاد وحدت در مردم و مسئولان پنجمین راهبرد به شمار می آید و بر همین اساس باید در داخل نظام یکپارچگی حاکم باشد و شکافی بین مسئولان رخ ندهد چراکه اگر در مسایل سیاسی و اساسی شکاف ایجاد شود سازش اجتناب‌ناپذیر خواهد شد.

سرافراز اضافه کرد: از سوی دیگر نباید اجازه داده شود تا در درون کشور نیز شکاف ایجاد شود بنابراین اگر این چارچوب در کشور پیاده‌سازی شود، نظام قادر خواهد بود از این مرحله نیز به سهولت عبور کند.

وی تاکید کرد: البته اگر این اقدامات هم حاصل نشود نظام و کشور از این مرحله عبور خواهد کرد، اما با هزینه‌ای بسیار بالاتر، حتی ممکن است میزان هزینه بر دوش نظام به قدری زیاد باشد که در آینده هم چالش‌های بسیاری برای ایران ایجاد کند از این رو باید با هزینه معقول از این مرحله عبور کرد.

کد خبر 349919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.