"ایمنی" اولویت نخست ابرپروژه قطارشهری اصفهان

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: در حال حاضر موضوع ایمنی ابرپروژه قطار شهری اصفهان یکی از مسایل مهم و مورد توجه این سازمان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا بنکدار هاشمی در حاشیه بازدید کارشناسان بازرسی کار از پروژه قطار شهری اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به موضوعات ایمنی در این ابرپروژه اظهارکرد: تلاش سازمان بر این است که با کوشش تمام مدیران و با همکاری اداره کار بتوانیم میزان خطرها و ریسک پروژه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

وی به اهمیت فعالیت‌های ایمنی در پروژه قطارشهری اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه ابرپروژه قطارشهری یک فعالیت عمرانی بزرگ شهری به شمار می‌رود، افزایش ایمنی در آن باعث کاهش حوادث و رضایت مندی بیشتر شهروندان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه، توجه به تأثیرات ایمنی در سرعت ساخت پروژه‌ها به شمار می‌رود و با رعایت آن، زمینه کمک به پیشرفت پروژه در کمترین زمان ممکن فراهم خواهد شد.

ضرورت توجه به مسئله ایمنی در پروژه‌های قطارشهری

سرپرست بازرسی کار استان اصفهان در این جلسه با تشکر از افراد مؤثر در اجرا و عملی کردن ایمنی در ابرپروژه قطارشهری اصفهان گفت: چنان‌چه حادثه حتی جزیی در پروژه‌های بزرگی مثل قطارشهری اصفهان رخ دهد، با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم از مترو استفاده می‌کنند، بسیار خطر آفرین است، بنابراین مسئله ایمنی در پروژه‌های قطارشهری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حبیب‌اله مقصودی اظهار امیدواری کرد: تلاش جدی برای کاهش حوادث پروژه‌های شهری با قدرت و جدیت ادامه پیدا کند.

سرپرست بازرسی کار استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در حوادث منجر به فوت صنعت ساختمان استان اصفهان با کاهش نزدیک به ۴۰ درصدی مواجه شده‌ایم.

وی اضافه کرد: پیمانکار بدون صلاحیت ایمنی نمی تواند فعالیت کند و با توجه به ماده ۹۵ قانون کار چنان‌چه حادثه‌ای رخ دهد، کارفرمای اصلی نیز از قصور حادثه مبرا نمی‌شود، بنابراین باید در این زمینه دقت لازم صورت گیرد.

حوادث جانی و مالی پروژه مترو اصفهان کاهش یافته است

مدیر ایمنی و سلامت سازمان قطارشهری اصفهان در این جلسه با ارایه گزارشی از مشکلات و سختی‌های رعایت اصول ایمنی و بهداشت در پروژه‌های شهری گفت: فعالیت در این حوزه نسبت به دیگر پروژه‌های صنایع و معادن از دشواری‌های بسیاری برخوردار است و باید در این زمینه نهایت دقت عمل را به خرج داد.

مهدی امیری با بیان اینکه در حال حاضر تلاش جدی در زمینه توجه به موضوع ایمنی و بهداشت در ابرپروژه قطارشهری اصفهان وجود دارد، ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده که حوادث جانی و مالی پروژه‌های قطارشهری اصفهان با شاخص‌های FR و SR به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و می‌توان عنوان کرد که سازمان در حوزه HSE یکی از سازمان‌های پیش‌رو در این زمینه به شمار می‌رود.

کد خبر 349861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.