رییس جمهور و کابینه؛ سیبل اعتراض نمایندگان اصفهان

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده اند و کنترل صحیح بازار و توجه به سفره‌های مردم مهمترین درخواست‌ آنها از رییس جمهور بوده است که البته به طرح سؤال برخی از آن‌ها از رییس جمهور ختم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی روز یکشنبه- ۷ مرداد- در اخطاری گفت: از تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه تاکنون شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی در کشور تشکیل شده و سه ماه از این زمان می‌گذرد، ولی در جامعه آثار آن را کمتر می‌بینیم. اطلاعاتی از این جلسات و تصمیمات گرفته شده در اختیار مجلس گذاشته شود.

وی افزود: صرف نظر از گرانی‌ها این عدم ثبات اقتصادی توان تصمیم‌گیری را از صاحبان مراکز تولیدی و ارائه‌دهندگان خدمات سلب کرده است این به معنی تعطیلی خرید و فروش در جامعه است. این موضوع به معنای ایجاد احتکار است. باید در یک جا قیمت را تعیین کرد افراد هر روز تبلیغ می‌کنند که قیمت سکه تا کجا پیش خواهد رفت؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ کسی کالای خود را به فروش نمی‌رساند و افراد توان خرید کالایی را هم ندارند. شاغلین نمی‌توانند مایحتاج خود را خریداری کنند و آنها هم که شغلی ندارند وضعیت نابسامانی دارند. همه این موارد شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد.

انتقاد نماینده فلاورجان از نبود آب کشاورزی

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در جلسه علنی روز یکشنبه- ۷ مرداد- مجلس در تذکری شفاهی به وزیر نیرو، گفت: کشاورزان شاهد نابودی زحمات ۴۰ ساله خود بر اثر نبود آب کشاورزی هستند. وزارت نیرو در این زمینه فکری کند. در این راستا چهار نماینده با وزیر نیرو دیدار و در خصوص نابود شدن باغات غرب استان اصفهان صحبت کردیم. در شهرستان‌های خمینی‌شهر، فلاورجان و نجف‌آباد شاهد نابودی باغات هستیم، وزارت نیرو باید فکری برای آب باغات شهرستان کند.

وی در تذکری دیگر به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش به صورت اقساط پرداخت می‌شود، به این موضوع رسیدگی شود.

امضای طرح سوال از رییس‌جمهور

یکی از تحولات مهم مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت، اعلام وصول طرح سؤال از رییس جمهور  در روز چهارشنبه-۱۰ مرداد- بود که زمینه آن در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جلسه روز سه شنبه (۹ مرداد) فراهم شد و سخنگوی این فراکسیون از پیگیری سوال از رییس‌جمهور  در اثر اصرار اعضا خبر داد. قابل ذکر است که بر اساس خبری که در کانال تلگرامی حمیدرضا فولادگر منتشر شده، حجت الاسلام احمد سالک و حمیدرضا فولادگر تنها نمایندگان شهرستان اصفهان هستند که این طرح را امضا کرده اند.

کالاهای داخلی افزایش قیمت چشمگیری داشته،  بازار باید کنترل شود

عباس پوربافرانی، نماینده مردم نائین در جلسه علنی روز چهارشنبه -۱۰ مرداد- مجلس در تذکری به قوای سه گانه گفت: نبود تدابیر صحیح در خصوص حل مشکلات اقتصادی موجب شده که دود آن به چشم مردم برود، سکوت مشکلی را برطرف نمی‌کند. تصمیمات عجولانه معضلات را دو چندان می‌کند. چرا به جای تدبیر، مسائل را به سکوت پیوند می‌زنید؟ در سایه وضعیت پیش آمده سفره‌های مردم خالی‌تر می‌شود، قرار نبود تبعیض رفع شود؟

نماینده مردم نایین گفت: کالاهای داخلی در دو ماه اخیر افزایش قیمت داشته است، میوه نیز به همین شکل. آیا زمان آن فرا نرسیده که رانت ناشی از تصمیمات غلط در حوزه اقتصادی رفع شود و در این خصوص پاسخی به مردم بدهید؟ تولیدکننده‌ها باید مورد توجه قرار گیرند، باید به سفره مردم قشر پایین‌تر هم توجه بیشتری شود.

مردم فکر می‌کنند کشور بر اساس اقتصاداسلامی اداره می شود؛ در حالی که اینگونه نیست

حسین علی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری شفاهی در جلسه علنی روز چهارشنبه -۱۰ مرداد- مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زیربنای برنامه‌های اقتصادی دولت به کتابی که نوشته‌ آقای روحانی است و برخی افراد نظیر آقای نوبخت و نهاوندیان با ایشان همکاری داشته‌اند، باز می‌گردد که در صفحه ۷۸۲ آن نوع زیربنای اقتصادی را لیبرالی می‌دانند؛ لذا اگر فشار بر مردم وارد می‌شود و شاهد جنگ ارزی هستیم و فقرا فقیرتر شدند و اقتصاد کشور تعطیل شده است و تورم افسارگسیخته وجود دارد، تعجب نباید کرد، چرا که همه این مسائل به این زیربنای غلط باز می‌گردد.

وی در پایان گفت: مردم فکر می‌کنند که براساس اسلام اقتصاد کشور در حال اداره شدن است در حالی که اینگونه نیست. آقای روحانی باید به اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش اقتصادی کشور است توجه و آن را اجرایی کنند تا رفاه مردم تامین شود.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یکشنبه ۷ مرداد

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در هفته های اخیر متاسفانه قیمت کالاهای اساسی، مسکن و اقلام مصرفی مردم  روند جهشی  داشته  و سبد هزینه خانوار نسبت به قبل در تنگنای بیشتری قرارگرفته،  رشد اجاره بهای مسکن، جهش قیمت نهاده های دامی و افزایش اقلام مصرفی از جمله مواردی است که قدرت خرید کارگران را به شدت کاهش داده و معیشت کارگران را  بیش از پیش  تحت الشعاع افزایش قیمت ها قرار داده است.

علی بختیار، نماینده گلپایگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان گلپایگان را پیگیری کنید. چرا شرکت مگا موتور مطالبات قطعه‌سازان گلپایگان را ۹۰ روزه پرداخت نمی‌کند و چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کند؟

چهارشنبه ۱۰ مردادماه 

اصغر سلیمی، نماینده سمیرم به وزیر جهاد کشاورزی: عدم توجه جدی برای جلوگیری از خشک شدن ۱۴ هزار باغات سیب درختی کشاورزان سمیرم منجر به نابودی دسترنج هزاران باغدار می‌شود، به وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش: چرا بدون کار کارشناسی تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری با توجه به مشکلاتی که در برگزاری امتحانات نهایی وجود دارد را تصویب کردید؟

علی بختیار، نماینده گلپایگان به وزرای راه و شهرسازی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی: چرا به قشر مظلوم راننده ظلم می‌کنید و تسهیلات ناوگان فرسوده را متوقف می‌کنید؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد: با توجه به وجود میلیون‌ها جوان شایسته و دارای تحصیلات عالی، به کارگیری افراد بازنشسته چه توجیهی دارد،‌ به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان و موانع صادرات فرش دستبافت اقدام موثری انجام نمی‌دهید.

ناهید تاج الدین، نماینده اصفهان با امضای۵۰ نماینده دیگر مجلس به وزیر ورزش و جوانان در خصوص کاهش میانگین سن ازدواج؛ طبق بند الف  ماده ۱۰۲  قانون برنامه ششم توسعه  دولت موظف است براساس سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و سند جمعیت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری نهادهای ذی‌ربط، با ایجاد ساز و کارها و تامین اعتبارات لازم در قالب بودجه سنواتی برای کنترل و  کاهش میانگین سن ازدواج به میزان ده درصد نسبت به سال پایه در طول اجرای قانون برنامه زمینه سازی مناسب انجام دهد؛ این در حالی ست که طبق سرشماری  سال ١٣٩٥ میانگین سن در اولین ازدواج مردان ٢٧,٤ سال و زنان ٢٣ سال در کل کشور محاسبه شده است و این میانگین در سال ۹۶  نیز هیچ تغییر محسوسی نداشته است .

احمد سالک، نماینده اصفهان به همراه سلیمی نماینده محلات به رییس‌جمهور: ضعف مدیریت دولت در کنترل بازار ارز و بی‌توجهی به معیشت مردم با توجه به تورم سرکش فعلی و ضعف سیاست‌های اشتغالزایی بخصوص برای قشرهای جوان و تحصیل‌کرده، به رییس‌جمهور: مابه‌التفاوت قیمت ارز که حدود ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده در چه محلی هزینه شده و چرا به خزانه واریز نشده است و چه کسانی از این رانت استفاده کرده‌اند؟

کد خبر 349815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.