۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
علاج واقعه پس از وقوع بحران!

دیروز بود که خبر تجمع اعتراضی فعالان بازار شاپور منتشر شد و پس از آن شنیده شد که مشکلات در حال رفع و رجوع است.

به گزارش ایمنا، با این حال مشخص نیست که چرا تا زمانی که مشکل قشری از جامعه به حد بحرانی خود نرسد فکری به حال آن نمی‌شود. این درحالی است که پیش از این هم کامیونداران خراسان، اصفهان و چند شهر دیگر دست به اعتراض گسترده‌ای زدند که پس از آن مسئولان وزارت راه و شهرسازی درصدد رفع این مشکلات برآمدند، با افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ها موافقت کردند و قرار شد در ارائه روغن و لاستیک خودروها نیز سوبسیدهایی در نظر بگیرند.

البته در جریان اخیر اعتراضی، به گفته مقاماتی مانند رییس مجلس شورای اسلامی منافقین و دشمنان نظام اسلامی دست دارند و اسناد و صحبت‌های مقامات امریکایی هم این موضوع را تایید می‌کند. تا جایی که گفته شده با توجه به در پیش رو بودن جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی دشمنان کوردل نظام نقشه‌ای دارند تا این جشن را با مشکلاتی روبرو کنند و برای همین است که اعتراضات گذشته قشر مرفه جامعه را حالا به اعتراضات مردمی و صنفی جامعه کشیده‌اند، اما به گفته کارشناسان، این مسئولان و مدیران عالی رتبه هستند که می‌توانند با بررسی دقیق اوضاع و تصمیم گیری به هنگام و صحیح پیش از وقوع این جریانات گامی در مسیر حل مشکلات اقشار مختلف جامعه بردارند.

با این حال اعتراض فلزتراشان، قطعه‌سازان و صنف خدمات فنی خودروهای سنگین شاپور در حال رفع شدن است. پیش از این رییس اتحادیه مربوطه نامه‌ای به مدیریت اداره برق زده بود تا قطعی برق خاتمه یابد اما مدیریت برق شهرستان قطعی برق را به دلیل مسائل فنی و قطعی همزمان برق در سراسر کشور، اجتناب ناپذیر خوانده بود.

با این حال از آنجایی که دیروز حرکت اعتراضی فعالان این بازار شروع شد، بالاخره با پیگیری اتحادیه و مدیریت برق شهرستان اصفهان این مشکل رفع شد و از این پس قطعی برق را در این منطقه شاهد نخواهیم بود. گفتنی است موضوع قطعی برق از آنجایی برای قطعه سازان اهمیت دارد که در زمان استفاده از دستگاه تراش اتوماتیک (CNC)، اگر برق در میانه تراش قطع شود، دنبال کردن مسیر قبلی تراش مقدور نیست و باید از متریال جدید استفاده شود که هزینه های زیادی در بر دارد. البته هنوز مشخص نیست که چرا راه حل‌های شرکت برق برای زمان قطعی برق کارساز نبوده است. پیش از این اداره برق گفته بود ۱۵ دقیقه پیش از قطع برق این موضوع را از طریق پیامک به واحدهای صنفی اطلاع خواهد داد، حتی گفته بود با مراجعه به سایت اداره برق می‌توان از زمان قطعی برق آگاه شد.

 گفتنی است، اتحادیه صنف ماشین ساز، فلزتراش و خدمات فنی خودروهای سنگین گفته که رفع سایر مشکلات در حال پیگیری از مراجع قانونی است و هر گونه تجمع را غیرقانونی خوانده است.

کد خبر 349778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.