لاله‌های عباسی در تار و پود هنر می‌شکفند

موسسه فرهنگی هنری رویش مهر که موضوع کاشتن بذرهای لاله عباسی در روز درختکاری و عیدی‌دادن گل‌های لاله عباسی را به‌منظور ترویج استفاده از این گل در کارنامه دارد و در اقدامی دیگر نخستین جشنواره گل لاله عباسی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا،  میثم کیان دبیر اجرایی جشنواره گل لاله عباسی اصفهان در نشست خبری این جشنواره که شامگاه گذشته _چهارشنبه ۱۰ مردادماه_ در موسسه فرهنگی هنری رویش مهر برگزار شد؛ با بیان اینکه جشنواره لاله عباسی اصفهان یک رویداد محیط زیستی و هنری است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که همه افراد درگیر پرسه رشد گل شوند و زمانی را پیدا کنند تا با رشد گل ارتباط بگیرند و گل لاله عباسی نیز سنبل اصفهان است و با شرایط این روزها که کم آبی وجود دارد بسیار وفق پیدا می کند.

وی ادامه داد: ایده این جشنواره مدت ها است که در این موسسه در حال رشد و پرورش بوده و با برگزاری اتاق فکر و جلسات متعدد این جشنواره به صورت کامل شکل گرفت و بخش هایی مانند کودک و نوجوان  اضافه شد که در مرحله اول در آن وجود نداشت.

وی گفت: در این جشنواره ما با طیف کودک و نوجوان بیشتر همراه شدیم، اما نتوانستیم خیلی از مردم مانند کاسب ها را با این جشنواره همراه کنیم و امیدواریم اگر این جشنواره پایدار بود بتوانیم این جشنواره را به سمت عموم مردم هدایت کنیم.

کودکان را به جشنواره لاله عباسی وارد کردیم

در ادامه این نشست زهرا سترده ناظر کمیته جشنواره لاله عباسی اصفهان و مسئول اتاق فرهنگ موسسه رویش مهر با بیان اینکه ما می توانیم در زمینه های مختلف کار فرهنگی کنیم و آن را گسترش دهیم، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه تصمیم گرفتیم که جشنواره را به مرحله عملی برسانیم و به لاله عباسی نه تنها از منظر طبیعت بپردازیم بلکه همه جانبه آن را ببینمد و فرهنگ سازی را به این صورت توسعه دهیم و توانستیم در این راه با طبیعت یاران و کودک و نوجوان عکاسان و نقاشان همکاری کنیم.

وی افزود: ما در این جشنواره در حال فرهنگ سازی هستیم به همین دلیل عمده مخاطبین خود را از جوانان و سنین پایین تر انتخاب کردیم. ما تصمیم گرفتیم که یاد بگیریم و صبر داشته باشیم تا یک فرآیند تکمیل و رشد و توسعه حاصل شود و به این نتیجه رسیدیم که کودکان را وارد این حوزه کنیم.

تجربه انسانی موجب رشد اجتماعی می‌شود

هم‌چنین جواد طاهری نماینده انجمن هنرمندان نقاش اصفهان و مسئول برگزاری ورکشاپ جشنواره با اشاره به ورکشاپی که ۲۰ مرداد در موسسه فرهنگی رویش مهر با موضوع لاله عباسی برگزار می شود، اظهار کرد: در ورکشاپی که برگزار می شود آثار، معاصر خواهند بود و تلاش خواهیم کرد که نقاشی را از پوسته ظاهری خود خارج و به لایه های درونی آن بپردازیم تا مخاطب بتواند به خوبی این موضوع را درک کند، ضمن اینکه ما از هنرمندان حرفه ای دعوت می کنیم تا آنها از دید خود به موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه هنر از جامعه ما ترد شده است، گفت: وقتی به یک چنین موضوع ساده ای که گل باشد می پردازیم هدف این است که تجربه های انسانی افراد را از حوزه های مختلف در مورد یک موضوع واحد اتخاذ کنیم، این تجربه انسانی است که اهمیت دارد و می تواند موجب رشد اجتماعی شود.

اعظم قاسمی مسئول آموزش موسسه سرزمین قصه های کهن با اشاره به برگزاری برنامه مادر و کودک، اظهار کرد: این برنامه مخصوص کودکان سه تا شش سال بود و ما گلدان های گل لاله عباسی را به آن ها دادیم و بچه ها باید از گلدان خود در زمان رشد، دست نوشته، عکس و یا فیلم تهیه کنند که بعد به مرحله داوری می رسند.

به گزارش ایمنا، لاله عباسی برای نخستین بار در سال۱۵۴۰ میلادی از کوه‌های آند پرو صادر شد. یکی از جنبه‌های جالب این گیاه تغییر رنگ گل‌های آن است و گاهی گل‌هایی با رنگ‌های متفاوت بر روی یک گیاه دیده می‌شوند. گل‌ها هنگام عصر شکوفا شده و عطر خوبی تولید می‌کنند و در رنگ‌های قرمز، صورتی، سفید و زرد قابل مشاهده است. گل‌ها پنج گلبرگ به هم پیوسته، برگ‌ها سبز و بدون کرک، حاشیه برگ‌ها کاملاً صاف و دارای ریشه غده‌ای است و در مناطقی که در فصل زمستان یخبندان نباشد به صورت گیاهی چند ساله باقی می‌ماند.

نخستین جشنواره گل لاله عباسی در بخش های داستان، شعر، جستار، عکس، نقاشی و ویدیو آرت کار خود را از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز کرد و علاقه‌مندان می توانند تا ۲۵ مرداد آثار خود را به موسسه فرهنگی هنری رویش مهر، واقع در چهارراه نظر، چهارباغ بالا(به سمت سی‌وسه پل)، کوچه ۱۶، پلاک ۱۰ ارسال کنند. آین اختتامیه این جشنواره دوم شهریورماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 349765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.