فدراسیون بسکتبال جوابگوی تصمیم‌گیری‌های کمیته بسکتبال سه نفره باشد

مسئول کمیته سه نفره بسکتبال استان اصفهان گفت: اگر قرار باشد وضعیت بسکتبال کشور و انتخاب نفرات به این صورت باشد باعث دلسردی بازیکنان و مسئولان هیئت‌های استانی می‌شود و استان‌ها باید در تفکراتشان تغییر ایجاد کنند.

امید دادفرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تیم زیر ۲۳ سال آقایان اصفهان در نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور بسکتبال سه نفره  که تیرماه در قم برگزار شد توانست بر سکوی قهرمانی بایستد، اما متأسفانه هیچ‌کدام از بازیکنان استان اصفهان به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت نشدند و حتی سرمربی این تیم نیز به‌ عنوان کمک مربی به این اردو دعوت نشد.

دادفرنیا با ابراز بی‌اطلاعی از دلیل عدم انتخاب بسکتبالیست‌های اصفهان به اردوی تیم ملی، گفت: دلیل این موضوع را باید فدراسیون بسکتبال و کمیته بسکتبال سه نفره  فدراسیون بگویند. ما هم بسیار علاقه‌مند هستیم که دلیل را بدانیم. بازیکنان اصفهان به شدت از این مسئله شاکی هستند و می‌گویند اگر قرار است مسابقاتی برگزار شود اما خروجی نداشته باشد، چرا باید بازی کنیم؟ این در حالی است که هشت روز دیگر هم مسابقات قهرمانی کشور بسکتبال سه نفره بزرگسالان برگزار می‌شود اما با این اتفاقی که برای بسکتبالیست‌های سه نفره زیر ۲۳ سال اصفهان افتاد، تیم بزرگسالان اصفهان هم از حضور در رقابت‌های کشوری دلسرد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار من از بسکتبال سه نفره و کسایی‌پور مسئول کمیته سه نفره فدراسیون بسکتبال بیشتر از این حرف‌ها بود. کسایی‌پور ملی‌پوش این رشته بوده، تمام اتفاقات را رصد می‌کند و از نزدیک کار بسکتبالیست‌های اصفهان و سطح فنی آن‌ها را دیده است.

مسئول کمیته سه نفره بسکتبال استان اصفهان با بیان اینکه شاید کسایی‌پور برای انتخاب خود دلایلی داشته باشد، اظهار کرد: انتظار داشتیم حداقل دو نفر از بازیکنان اصفهان به اردوی تیم ملی دعوت شوند، حتی اگر قرار باشد در نهایت اسم آن‌ها از ترکیب تیم ملی خط بخورد اما همین که دعوت شوند باعث ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌شود.

دادفرنیا اظهار کرد: متأسفانه این موضوع ضعفی است که همیشه وجود داشته، سال گذشته این مشکل و ضعف را در مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان هم داشتیم و از تیم بسکتبال نوجوانان اصفهان که نایب قهرمان ایران شده بود حتی یک نفر هم به اردوی تیم ملی دعوت نشد اما  تیمی که حتی جزو چهار تیم اول هم نبود شش، هفت بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی داشت.

وی تاکید کرد:  رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان قول داده  که این موضوع را پیگیری کند، ما هم به‌ عنوان کمیته بسکتبال سه نفره استان اصفهان و با دستور رییس هیئت نهایت همکاری را با کمیته بسکتبال سه نفره فدراسیون انجام داده‌ایم و میزبانی خوبی از اردوی تیم ملی دختران سه نفره در اصفهان و با حمایت باشگاه ذوب آهن داشتیم اما چنین اتفاقاتی باعث دلسردی می‌شود. اگر قرار باشد مسائل از قبل تعیین شده باشد و دعوت شده‌های به اردوی تیم ملی به این صورت باشد اصلاً چرا باید کار کنیم؟

مسئول کمیته سه نفره بسکتبال استان اصفهان با اشاره به اینکه انگیزه وجود بسکتیال سه نفره این بوده که بازیکنان سه نفره از بازیکنان پنج نفره جدا باشند چون در کل نحوه بازی سه نفره شباهتی به پنج نفره ندارد و دو سبک متفاوت است که قابل قیاس نیست، اضافه کرد: قاعده این است که وقتی مسابقه قهرمانی کشوری برگزار می شود باید ببینیم خروجی و انگیزه برگزاری این مسابقات چه بوده است اما هدفی از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور تعریف نشده بود. آیا هدف تنها رفع تکلیف بوده است و بس؟ اگر قرار بوده از دلِ این مسابقات استعدادیابی صورت گیرد یا انتخابی تیم ملی باشد باز هم در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد.

وی با بیان اینکه فدراسیون باید هدفگذاری را انجام دهد، ادامه داد: اگر قرار باشد وضع به این منوال پیش رود باید ما به عنوان مسئولان استانی تغییری در تفکرمان دهیم.

دادفرنیا اظهار کرد: کمیته بسکتبال سه نفره فدراسیون از قبل هدف خود را از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور تعیین نکرده بود. تیم ملی در حال حاضر خود را برای حضور در  مسابقات غرب آسیا که ۱۸ مردادماه در لبنان برگزار می‌شود آماده می‌کند و پس از آن هم آماده بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌شود.

کد خبر 349755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.