خانه‌های مریخی؛ رویایی که در حال تحقق است

طراحی خانه‌های قابل سکونت در مریخ با تایید آژانس فضایی ناسا، در مرحله نهایی به سر می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاره مریخ در موارد زیادی شبیه به زمین است و اکنون سال‌های زیادی است که دانشمندان به این فکر افتاده‌اند که آیا می‌توانند مریخ را برای زندگی بشر آماده کنند یا خیر. حال چنانچه این هدف محقق شود، یکی از مشکلاتی که پیش روی ساکنان اولیه سیاره سرخ خواهد بود، طرح اولیه خانه‌های مریخی است. جالب است بدانید که مسابقه سالانه آژانس فضایی ناسا برای پیدا کردن یک خانه مناسب برای زندگی در مریخ تا مرحله سوم و نهایی خود پیش رفته و تیم "AI SpaceFactory" برنده دومین جایزه  طراحی نیویورک، اکنون طرح اولیه خانه‌های چاپ سه بعدی (NASA's ۳DPrinted Habitat) قابل سکونت را ارائه داده است.

سازمان فضایی ناسا اکنون در حال بررسی طرح‌هایی است که مریخی‌ها قرار است در آن زندگی کنند. این آژانس فضایی هفته گذشته نام پنج تیم نهایی را اعلام کرد که پناهگاه‌های پایداری برای ساکنان جو مریخ طراحی کرده اند. طرح‌های ارائه شده با توجه به محدودیت انتقال مواد به سیاره سرخ، قابلیت چاپ سه بعدی را دارند. این مسابقه  یکی از سه مرحله مسابقه سالانه  years-long ۳D-Printed Habitat Competition " است که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. ناسا تیم‌هایی از طراحان سراسر جهان را برای طراحی خانه‌های مناسب برای زندگی در سیاره مریخ فراخوانده و از آن‌ها خواسته به مرحله معماری و اجزای ساختاری خانه‌ها راه یابند.

مرحله سوم این مسابقات شامل پنج سطح است که دو سطح آن مجازی و سه سطح مربوط به ساخت و ساز است. همچنین مبلغ جایزه کلی برای هر پنج  سطح ۲ میلیون دلار است. برای دو سطح مجازی که رقابت آن تا کنون ادامه دارد، گروه‌های شرکت کننده از نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان استفاده می‌کنند تا به طرح خود حیات بخشند. سپس برندگان این مرحله به سه سطح ساخت و ساز راه می‌یابند که در آن از خانه‌های خود در مقیاس یک سوم اندازه نهایی چاپ سه بعدی تهیه می‌کنند. گفتنی است تمام گروه‌های شرکت کننده بر اساس امتیازات تشخیص داده شده، سهم رقابت خود را از جایزه ۱۰۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد.

کد خبر 349745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.