فعالیت مرکز انتقال خون دهاقان پس از وقفه ای دو ساله

دهاقان –پس از وقفه دو سال بار دیگر شهروندان دهاقانی توانستند بیش از ۲۸ هزار سی سی خون اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، تعطیلی تنها پایگاه انتقال خون شهرستان دهاقان در دو سال گذشته باعث شده بود کسانی که علاقه مند به این عمل خداپسندانه هستند برای اهدا خون به مراکز و پایگاه های شهرستان های مجاور مراجعه کنند.

پایگاه انتقال خون این شهرستان در چهار سال گذشته به همت اعضای پیشین شورای اسلامی شهر دهاقان در محل زایشگاه نرجس فعالیت می کرد، اما با تغییر اعضای شورا هیچ اقدامی برای ادامه فعالیت آن صورت نگرفت و این موضوع سبب نارضایتی مردم شده بود تا اینکه امروز بار دیگر به همت جمعیت هلال احمر شهرستان، این مرکز دایر شد.

داریوش بهرامی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پس از وقفه دوساله فعالیت مرکز انتقال خون دهاقان بازگشایی شد، اظهار کرد: تعداد ۷۷ نفر از متقاضیان اهدای خون مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد ۵۸ نفر توانستند این اقدام خداپسندانه را انجام دهند.

وی میزان اهدای خون در شهرستان را ۲۸ هزار و ۴۲۰ واحد خون عنوان کرد و افزود: نبود پایگاه انتقال خون باعث شد تا افراد برای اهدا به شهرستان های دیگر مراجعه کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان، خاطرنشان کرد: انتقال خون درصورت امکان هر یک یا دو ماه صورت می گیرد و به مناسبت های مختلف این مرکز آمادگی خون گیری از متقاضیان است.

کد خبر 349641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.