راهکارهای رفع تنگناهای مالی در شهرداری تدوین شد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تیم مدیریت شهری راهکارهای تامین بودجه و رفع تنگاناهای مالی در شهرداری را تدوین کرد.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری اصفهان تمهیدات لازم برای رفع تنگناهای مالی در شهرداری را اندیشیده است، اظهار کرد: توسعه مشارکت‌ها و استفاده از امکانات بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی از جمله برنامه‌های در دستور کار مدیریت شهری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات ذکر شده در قانون بودجه نیز از دیگر برنامه‌ای در دستو رکار برای تحقق بودجه شهرداری است، افزود: در این خصوص در روزهای پایانی سال ۹۶ مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به فروش رفته که نصف از اصل و سود متعلقه بر این اوراق توسط دولت تضمین و پرداخت می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همه سود حاصل از فروش اوراق برای احداث خط دو مترو اصفهان استفاده خواهد شد، ادامه داد: همچنین مطالعاتی برای ایجاد مجتمع‌های تجاری و خدماتی در کنار ایستگاه‌های مترو در دستور کار است که بخش عمده‌ای از هزینه‌های احداث این ایستگاه‌ها از این محل تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز شهرداری به دنبال تهیه مقدمات لازم برای استفاده از ۳۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت است.

معین استفاده از اعتبارات خارجی ( فاینانس) را نیز از دیگر راهکارهای تامین بودجه مورد نیاز شهرداری اصفهان برای اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: در این زمینه ضمن اعلام فراخوان سراسری از شرکت‌های ایرانی برای اجرای طرح‌های عمرانی، استفاده از فاینانس خارجی نیز در دستور کار قرار گرفته که تاکنون  پنج شرکت معتبر در این فراخوان شرکت و اقدامات بعدی در دست انجام است.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های غیر ضرروی و توقف طرح‌های عمرانی فاقد توجیه اقتصادی و اجتماعی به منزله کمک به اعتبارات شهرداری نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای تامین هزینه‌های ضروری است.

کد خبر 349590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.