هم سطح شمشیربازان مطرح آسیا هستم/طلای جاکارتا دور از دسترس نیست

شمشیر باز اصفهانی تیم ملی گفت: با شناختی که از سطح فنی و آمادگی خودم و حریفان صاحب نام در شمشیربازی دارم و تلاشی که برای کسب بهترین نتیجه می‌کنم، مطمئن هستم که چیزی از آن‌ها کم ندارم

زمانی که ۱۳ ساله بوده با تشویق خانواده به شمشیربازی علاقه مند می شود، با توجه با حضور دو برادر بزرگترش در شمشیر بازی خیلی سریع پیشرفت می کند و اکنون ۲۰ سالی هست که در این رشته فعالیت می کند. مدال برنز المپیک آسیایی ۲۰۰۶ دوحه و بیش از ۱۲ مدال مختلف مسابقات قهرمانی آسیا بر گردن او آویخته شده اما اینبار مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا را می خواهد.

محمد رضایی ملی پوش شمشیر بازی اسلحه اپه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط تمریناتش برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: حدود یک سال است که به طور مداوم در اردوی تیم ملی هستم و سخت تمرین می‌کنم. قرار بود هفته گذشته راهی مسابقات جهانی چین شویم و در این رقابت‌ها هم سطح آمادگی‌ام را محک بزنم اما به دلیل همگروهی با اسرائیل اعزام نشدیم و تنها تیم اسلحه سابر راهی چین شد.

وی ادامه داد: امسال برای کسب مدال طلای جاکارتا وارد میدان می‌شوم، دیگر جای کسب تجربه نیست چراکه هم خودم و هم دیگران از من انتظار مدال جاکارتا دارند و نهایت سعی خودم را می‌کنم.

رضایی با بیان اینکه تا قبل از اعزام به مسابقات تنها یک مرحله اردو خواهند داشت، گفت: قرار بود هفته آینده اردوی تدارکاتی برون‌مرزی در قزاقستان یا ازبکستان داشته باشیم اما با اوضاع اقتصادی کنونی و افزایش نرخ ارز احتمال لغو این اردو وجود دارد و اردو در تهران برگزار شود.

ملی‌پوش اصفهانی شمشیربازی با بیان اینکه کسب مدال طلای جاکارتا دور از دسترس نیست، افزود: با شناختی که از سطح فنی و آمادگی خودم و حریفان صاحب نام در شمشیربازی دارم و تلاشی که برای کسب بهترین نتیجه می‌کنم، مطمئن هستم که چیزی از آن‌ها کم ندارم. هم سطح شمشیربازان مطرح آسیا هستم و فقط باید خودم را قبول کنم و با اعتماد به نفس مقابل حریفانم بایستم تا پیروز شوم.

وی اضافه کرد: حریفان اصلی‌ام در بازی‌های آسیایی جاکارتا از کره و قزاقستان هستند. البته شمشیربازان ژاپن و چین هم قوی ظاهر می شوند اما می‌توانم از سد آن‌ها عبور کنم و مشکلی ندارم و تنها شمشیربازان کره‌ای هستند که بسیار غدر بوده و دارنده مدال جهانی هستند.

رضایی در مورد حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و همچنین هیئت استان اظهار کرد: اخیراً مبلغ پنج میلیون تومان از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان در اختیار هیئت گذاشته شد تا به حسابم واریز شود و این تنها کمک مالی بوده است که طی این مدت داشته‌اند، اما مسئولان هیئت شمشیربازی استان از نظر عاطفی و روانی حمایت زیادی از من می‌کنند.

شمشیرباز اصفهانی تیم ملی با اشاره به اینکه تا کنون مدال‌های مختلفی از حضور در کلاس‌های جهانی به‌دست آورده‌، اضافه کرد: یک مرتبه موفق شدم در مسابقات قهرمانی جهان جزو ۱۶ نفر برتر اسلحه اپه قرار گیرم که تا الان هیچ شمشیربازی در ایران نتوانسته تا این رده در جهان بالا بیاید، دوست دارم باز هم پیشرفت کنم و اینبار هدفم حضور در المپیک ۲۰۲۰ است.

رضایی تصریح کرد: در ورزش شمشیربازی به خصوص اسلحه اپه سن مطرح نیست، هر اندازه تجربه افراد بیشتر باشد و از آمادگی بدنی بالاتری برخوردار باشد نتیجه بهتری خواهد داشت. تنها تمرین، آمادگی جسمانی بالا، اعتماد به نفس و تجربه است که می‌تواند یک شمشیرباز را پیروز میدان کند.

کد خبر 349587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.