تولیدات معلولان در اصفهان خریدار ندارد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: عدم خرید تولیدات معلولان در استان اصفهان از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اشتغال این قشر از جامعه در اصفهان است.

علی‌اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص خدمات بهزیستی به جامعه هدف خود اظهار کرد: بهزیستی در حوزه خدمات دهی به معتادان بهبودیافته، معلولان، زنان سرپرست خانوار و اقشار نیازمند و آسیب پذیر فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت معاونت مشارکت‌ها در تامین اشتغال، مسکن و جذب مشارکت‌های مردمی افزود: به منظور توانمندسازی شغلی مددجویان، خودکفایی و عدم وابستگی به حمایت‌های دولتی وام‌های بانکی خوداشتغالی و کارفرمایی درنظر گرفته شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان مبلغ وام‌های بانکی خوداشتغالی را برای هر نفر ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: باز پرداخت این وام‌ها پنج ساله و با سود چهار درصد از بانک قرض‌الحسنه رسالت است.

وی در خصوص دیگر بسته‌های تشویقی اشتغال بهزیستی گفت: کارفرمایانی که نسبت به اشتغال معلولان شدید یا خیلی شدید اقدام کنند بهزیستی پرداخت ۵۰ درصد از حقوق این معلولان را تحت عنوان یارانه ارتقای کارایی معلول برعهده می‌گیرد.  

شاهزیدی افزود: همچنین بهزیستی ۲۳ درصد از حق بیمه معلولان را در صورت هر گونه ایجاد فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش بهزیستی از سوی کارفرمایان پرداخت می‌کند.

وی در خصوص شرایط خوداشتغالی مددجویان افزود: اگر مددجویی خوداشتغال شود و خود اقدام به واریز حق بیمه کند بهزیستی به مدت پنج سال تمام حق بیمه این مددجو را پرداخت می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در خصوص تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای در سال ۹۴ بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز مقرر شد این دستگاه‌ها به تامین مسکن این مددجویان کمک کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار خانواده دارای بیش از دو معلول در استان اصفهان وجود دارد، افزود: در مجموع به این خانواده در شهرها ۳۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۸ میلیون تومان کمک هزینه خرید خانه پرداخت می‌شود.

شاهزیدی با بیان اینکه بهزیستی برای ۱۳ نوع فعالیت مجوز صادر می‌کند، افزود: مهدهای کودک، مراکز سالمندان، مراکز ترک اعتیاد، مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان و موسسات خیریه از جمله مراکزی هستند که برای فعالیت نیاز به مجوز بهزیستی دارند.

وی جذب مشارکت‌های مردمی در راستای کمک به اقشار کم درآمد را یکی از اقدامات معاونت مشارکت‌های مردمی دانست و تصریح کرد: افراد زیادی در قالب جمعیت دوستداران بهزیستی در بخش‌های خدماتی، کمک‌های غیرنقدی و کمک‌های نقدی به بهزیستی کمک می‌کنند که بخش غیرنقدی شامل کمک در قالب اجناس، کالاها، البسه و پوشاک اهدایی به بهزیستی است و در بخش نقدی اهدای صدقه، حبه، نذر و دیگر انواع کمک‌های نقدی است که این کمک‌ها از دو بخش دولتی و غیر دولتی جمع آوری می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود ۸۲ مجتمع خدمات بهزیستی روستایی در استان اصفهان گفت: ساماندهی مجتمع‌های خدمات بهزیستی روستایی و ارائه خدمات اجتماعی در این مجتمع ها از فعالیت‌های معاونت مشارکت‌های بهزیستی است.

شاهزیدی عدم وجود بازار فروش محصولات را یکی از مشکلات پیش روی مددجویان بهزیستی دانست و افزود: بسیاری از مددجویانی که به مرحله تولید محصولات و اشتغال‌زایی رسیده‌اند در بازاریابی و فروش محصولات خود مشکل دارند که برای رفع این مشکل بهزیستی با کمک مسئولان و خیرین تعاونی راه‌اندازی کرده و هدف آن شناخت بازارهای فروش داخلی در استان، کشور و حتی خارج از کشور برای فروش محصولات این قشر است.

کد خبر 349573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.