مهلت یک هفته‌ای دادستان شهرضا به مدیران حوزه سلامت

شهرضا – دادستان عمومی و انقلاب شهرضا از تعیین فرصتی یک هفته‌ای برای راه‌اندازی مجدد بیمارستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، بروز مشکلاتی در زمینه تأمین پزشک متخصص، منجر به تعطیلی بخش اطفال بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا شده است. موقعیت این بیمارستان از نظر استقرار در مسیر جاده ترانزیت شمال - جنوب کشور و نیز انبوه مراجعات مردمی از داخل و خارج این شهرستان به این مرکز درمانی، باعث بروز نارضایتی‌هایی در میان شهروندان و اخلال در فرایند ارایه خدمات درمانی، شده است.

محمد محسنی اژیه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید انجام شده از بخش اطفال بیمارستان امیرالمؤمنین شهرستان، اظهار کرد: این بازدید با هدف پیگیری حقوق و مطالبات مردمی و پیشگیری از حوادث و جرایم حوزه سلامت، به دنبال ابراز نارضایتی مردم از تعطیلی بخش اطفال بیمارستان امیرالمومنین شهرضا انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رفع این مشکل در جریان پروسه اداری متوقف مانده بود، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل پزشکی و وضعیت و موقعیت بیمارستان امیرالمومنین از حیث مرکزیت در جنوب استان اصفهان، به استناد دستورالعمل دادستانی کل کشور در حمایت از حقوق عامه و مجازات قانونی ﺧﻮﺩﺩﺍﺭی ﺍﺯ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻣﺼﺪﻭمان ﻭ ﺭﻓﻊ ﻣﺨﺎﻃﺮﺍﺕ ﺟﺎﻧﯽ مستند به قانون مجازات اسلامی، مهلت یک هفته‌ای برای بازگشایی مجدد این بخش تعیین شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه این مسئله از طریق دادستان استان اصفهان نیز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: قوه قضاییه و دادستانی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی مکلف به پیگیری و احیاء حقوق عامه مردم در همه زمینه‌ها هستند و مردم در صورت مشاهده تضییع حقوق در حوزه‌های مختلف امکان پیگیری از طریق اعلام موضوع به این مرجع قانونی را خواهند داشت.

حجت الله تنهایی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا نیز با اشاره به کمبود متخصص اطفال در بیمارستان شهرضا، تصریح کرد: افزایش دوره دستیاری متخصصان اطفال از سه به چهار سال باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوره طرح پزشکانی که از سالیان گذشته در بیمارستان شهرضا مشغول فعالیت بودند به اتمام رسیده و از سوی دیگر تا سال آینده نیز امکان جذب متخصص جدیدی وجود ندارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تصریح کرد: پزشکان بخش خصوصی تعهدی به حضور در بخش دولتی و بیمارستانی ندارند زیرا حمایت‌های مالی از آنان در سالیان گذشته مناسب نبوده است.

کد خبر 349560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.