۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
میزبانی شهر کتاب از علی دهباشی

برنامه "دیدار و گفتگو با علی دهباشی" در شهر کتاب برگزار می شود. علی‌اکبر جعفر دهباشی معروف به "علی دهباشی" روزنامه نگار، ادب پژوه و نویسنده‌ای است که تاکنون تلاش گسترده‌ای در معرفی آثار و زندگی بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران و جهان داشته است.

به گزارش ایمنا، وی از سال ۱۳۷۷ به عنوان مدیر مسئول و سردبیر دوماهنامه‌ فرهنگی و هنری بخارا فعالیت داشته است که در آن در زمینه فرهنگ، ادبیات و ایرانشناسی مقالاتی منتشر و در هر شماره از این مجله، یادنامه‌ای از مفاخر فرهنگی و هنری ایران و جهان نیز ارایه می شود. علی دهباشی پیش از آن سردبیر مجله "کِلک" به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کسری حاج سیدجوادی بود. وی هم‌چنین یک‌سال سردبیر فصلنامه هنری "طاووس" بوده‌ است.

امور انتشار کتاب از دیگر زمینه‌های فعالیت دهباشی است و او در این زمینه مدیریت "انتشارت شهاب" را به‌عهده دارد و بیش از ۴۵ عنوان کتاب در زمینه فرهنگ و ادب فارسی و جهان منتشر کرده‌ است. علی دهباشی علاوه بر این سه سال ویراستار فصلنامه فرهنگستان علوم  بوده است.

وی هم‌چنین با مجله "نقد و بررسی کتاب تهران" نیز همکاری داشت و از فروردین ۱۳۸۲ تا مهر ماه ۸۴ سردبیر فصلنامه "سمرقند" بوده‌ و ۱۰ شماره از این مجله را منتشر کرد و هم‌اکنون علاوه بر بخارا سردبیری  "فصلنامه سیمیا" را نیز به عهده دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه "دیدار و گفتگو با علی دهباشی" می‌توانند دوشنبه هشتم مردادماه ساعت ۱۸ به شهر کتاب، واقع در خیابان شیخ بهایی، اردیبهشت جنوبی، روبه‌روی کوچه استاد تاج اصفهانی(کوچه شماره ۶) مراجعه کنند.

کد خبر 349552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.